Transporthjälp

S

Sorba_

Kan man lasta/lasta ur en häst i en transport som inte sitter fast i en bil? :) Det finns stöd på transporten, men det känns som att den skulle vicka när hästen har vikten bak vid lastning?

Sv: Transporthjälp

har transporten ordentliga stödben bak så ska det inte vara några problem.
jag har lastat så många gånger när jag hade en svårlastad häst som jag tränade mycket lastning med och inte orkade hålla på och sätta för bilen varje dag. min transport stod väldigt stadigt, men det kan nog vara olika från transport till transport.

Senast ändrad av en moderator:

Om det känns som den ska vicka så kanske det är bäst att transporten sitter fast i bilen :p
Själv skulle jag inte våga riskera något ifall något skulle hända :)

Dels skulle jag vilja vara väldigt säker på att transporten står stadigt, sen skulle jag vilja kolla så att försäkringar gäller i de fall det ändå går fel. Har själv alltid fått lära mig att man inte "ska" lasta i en häst i en transport som inte sitter fast, men jag kan ha fel.

*kl*
Släpet är inte avsett för att lastas när det inte sitter fast i en bil exv. Även om du har rejäla stödben bak (som iofs säkert håller bra), är det mycket tveksamt om stödhjulet fram håller för den belastning som kan bli.

Om du nu måste använda släpet utan bil, se till att palla upp ordentligt så släpet står stadigt både fram och bak.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: MissFideli
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix