Digbil
Trådstartare
Hej!
Nu är Digbil i transportspekulantsbranschen igen....
Jag tittar på Bojsläp i allmänhet, Boj Bravo i synnerhet. Då jag inte klämt på så många (inga) Bojkärror så har en del frågor dykt upp. Det är alltså lite äldre kärror i 20-30 000 kr klassen (från 90-talet) som jag kollar på då jag inte vill lägga pengar på helnytt denna gången.
Om man vill köra utan mellanvägg så måste man ha en hel frambom. De flesta vagnar jag sett har delad frambom. Funkar panikutlösningen fortfarande med hel frambom?
Om man har bakdörrar i stället för bommar. kan man köra brett bak då? Måste inte mellanväggen stå i mitten för att dörrarna skall kunna stängas?
Sen den gamla knäckfrågan. Alu-golvet. Ett alugolv som är äldre än 14 år? Jag har förstått att man måste röntga det för att kolla det. Kan man göra det någonstans? Finns det företag som tillhandahåller sådan tjänst? Eller är det bara att byta golvet för säkerhets skull om några år?
Jag kollar och velar mellan vagnar med både trä- och alugolv och golvet är ju lite av en knäckfråga för mig.
Andra kända Boj-problem?
Jag tittar även en del på Ifor, men jag är livrädd för deras väggröta på äldre släp. Samt att de ofta har hög tjänstevikt. Jag vill ha ner tjänstevikten för att få bra lastmarginal (BE finns men bilen får bara dra 1600 kg).
Ev input om Ifor i ovan nämnda prisklass mottages gärna. (eller andra förslag, inte VV)
Nu är Digbil i transportspekulantsbranschen igen....
Jag tittar på Bojsläp i allmänhet, Boj Bravo i synnerhet. Då jag inte klämt på så många (inga) Bojkärror så har en del frågor dykt upp. Det är alltså lite äldre kärror i 20-30 000 kr klassen (från 90-talet) som jag kollar på då jag inte vill lägga pengar på helnytt denna gången.
Om man vill köra utan mellanvägg så måste man ha en hel frambom. De flesta vagnar jag sett har delad frambom. Funkar panikutlösningen fortfarande med hel frambom?
Om man har bakdörrar i stället för bommar. kan man köra brett bak då? Måste inte mellanväggen stå i mitten för att dörrarna skall kunna stängas?
Sen den gamla knäckfrågan. Alu-golvet. Ett alugolv som är äldre än 14 år? Jag har förstått att man måste röntga det för att kolla det. Kan man göra det någonstans? Finns det företag som tillhandahåller sådan tjänst? Eller är det bara att byta golvet för säkerhets skull om några år?
Jag kollar och velar mellan vagnar med både trä- och alugolv och golvet är ju lite av en knäckfråga för mig.
Andra kända Boj-problem?
Jag tittar även en del på Ifor, men jag är livrädd för deras väggröta på äldre släp. Samt att de ofta har hög tjänstevikt. Jag vill ha ner tjänstevikten för att få bra lastmarginal (BE finns men bilen får bara dra 1600 kg).
Ev input om Ifor i ovan nämnda prisklass mottages gärna. (eller andra förslag, inte VV)