Transportföretag

L

lotta_k87

Jag måste flytta min häst från norrbotten till Skara i höst och jag vet inte alls hur jag ska göra och hur det går till egentligen..
Antar att jag måste anlita en transportfirma, men jag vet inte alls hur man för det första HITTAR dom och hur jag sedan gör för att allt ska gå rätt till....:crazy:

Alla ni som transporterat hästar från norr och ner - snälla hjälp ! :eek:

Sv: Transportföretag

Måste måste du väl inte. jag skulle vilja köra själv så jag är med hela tiden och har koll på hästen.
du får väl kika runt lite, det finns mycke annonser om transportföretag.

Men då måste man ju stanna lite överallt och då blir det krångel att hitta övernattning åt hästen osv.. Skulle kännas tryggt om någon annan skulle ordna transporten, men jag vet inte. Har aldrig flyttat en häst längre än sisådär 15 mil :p

Jag sålde en häst till Sundsvall när jag bodde i Skövde och då anlitade vi en transportfirma och allt gick super! Skönt för henne att åka lastbil, samt att övernattning osv var ordnat. Hela resan gick bra och det var heller inte särskilt dyrt. Kostar ju en del att kuska med transport hela vägen också, förutom att det är jobbigt att köra....
Och sådana lastbilar går ju hela tiden fram och tillbaka över hela landet så att dom vet vad dom gör....

jag själv har anlitat och kommer att anlita snart igen ett förtag som finns i piteå
TS kan pm mig så får hon veta mer
dom åker ner och upp varje vecka

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 702

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka