Transportera shettis - BRÅTTOM!!!

Arwyn

Trådstartare
Behöver lite snabba svar här! Jag har en kompis som ska åka och hämta en shettis i morgon, det är 45 mil för pållan att åka. Problemet är att hon inte vet hur hon smartast transporterar henne? Ska hon plocka bort mellanväggen och ha henne lös? Hon måste ju stanna på vägen, och vill helst inte att pålle rymmer. Hon skulle kunna försöka blockera dörren med höbalar, skulle det kunna funka? Det går inte att sänka bommen så mycket, ska hon försöka ha väggen, binda fast henne i "stolpen" och ha höbal framför så hon inte kan sno runt? Hon känner inte hästen, och den är inte så van vid att åka transport. Hur ska hon göra?

Sv: Transportera shettis - BRÅTTOM!!!

Det finns åtminstone en till tråd som handlar om att transportera shettisar. Använd sökfunktionen!!
Förövrigt så vill jag rekommendera halmbaral istället för hö, så hästen inte äter för mkt av det under resan och får foderstrupsförstoppning då den inte kan dricka när den vill...

Ja, just det, var lite stressad så jag kollade inte sökfunktionen, men tack! :)

För sent nu jag vet;)
Men när jag har transpoterat min shettis har jag använt en spånbal.

Liknande trådar

Hästhantering Jag ska hämta en shettisföl i oktober och vet inte riktigt hur jag ska tänka. Det är bestämt att vi ska hämta en 6 månader gammal hingst...
Svar
19
· Visningar
1 850
Senast: Buck
·
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 344
Senast: Korven
·
Utrustning Har hållit på från till och lastträna min envisa fjording som inte vill åka transport. Nu har vi kommit så långt att han går in och i...
Svar
9
· Visningar
1 559
Senast: Kicki_83
·
Hästhantering Haha visste inte vad jag skulle skriva för rubrik, och vet inte om tråden ligger rädd heller :p Men såhär är det iallafall. Jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Flaekja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama