Transportera med svanskydd?

katarina_dacke

Trådstartare
Hej ska snart åka med min häst ca 10 mil till klinik, har bara en lite fråga, brukar ni transportera era hästar med svanskydd?? jag provlastade honom i går kväll allt gick bra han hade transportskydd på benen och så lindade jag en linda krink svansen. Hur gör ni när ni åker med era hästar?

Sv: Transportera med svanskydd?

Jag har alltid svansskydd om dom e så pass långa att dom går emot bommen.

jag har alltid svansskydd på stora hästen... har en sån där tunnel med kardborreband så det går fort att både sätta på och ta av...

Jag har alltid svanskydd på mina hästar.

Såg hur en kompis sto såg ut efter ha åkt i hennes transport, hon hade skavt av en 3:e del av sin svans.

Använder hööks som är elastisk & med kardborre. Fungerar bra på mitt kallblod med tjock svans.

Jag har alltid svanskydd vare sig vi ska åka långt eller inte... Annars ser hans svans bedrövlig ut :(

***Knapplån***

Vad roligt det ser ut när vissa av er stavar med ett s.
Svan-skydd? Eller möjligen svans-kydd?:D

Immer

Eftersom min står o knör på sin svans så har jag alltid svansskydd. Har två som är typ likadana, ett från Hööks (puffpad eller något står det på) och ett som följde med Mark Todd transportskydden min mor köpte. Ska svansen dessutom hållas ren (på väg till ngn form av tävling) så lindas den upp, ska vi på träning så flätar jag den bara hela vägen o sätter svansskydd, ingen linda.

***Knapplån***

Vad roligt det ser ut när vissa av er stavar med ett s.
Svan-skydd? Eller möjligen svans-kydd?:D

Immer

Vi behöver verkligen skydda våra svanar! ;)

Själv åker jag alltid utan på kortare sträckor, och fyraåringen har aldrig åkt långt

ha ha ha det har jag aldrig ängt en tanke på det ska ju vara svansskydd :rofl:

Jag lindar inte svansen på min häst. När jag gjort det har hon gjort vad hon kunnat för att göra sig av med skyddet eller lindan och svansen har sett ännu jävligare ut än vad den gör utan skydd.

De senaste gångerna hon körts har hon inte gnidit svansen alls.

ok tack för alla tips jag tror jag testar att linda hans svans. kanske skulle köpa ett sånt skydd för svansen.. ja ja jag får se hur jag gör.

Lindar/har svansskydd på min ena häst, hon har ingen svans kvar annars... De övriga står aldrig o trycker med rumpan.

Mina har inget svansskydd för de sitter inte på luckan = tillräckligt stor/lång transport.

I förra släpet hade jag svansskydd på hästen för då var svansen ruggad annars = kortare släp.

Fast det har väl inte bara att göra med hur stor transport man har?
Beror väl mer på hästen i fråga. Vissa trycker sig bak mot rampen och vissa inte, är ju helt individuellt. Sen är väl risken större att de gör det om transporten är mindre..

Hej ska snart åka med min häst ca 10 mil till klinik, har bara en lite fråga, brukar ni transportera era hästar med svanskydd?? jag provlastade honom i går kväll allt gick bra han hade transportskydd på benen och så lindade jag en linda krink svansen. Hur gör ni när ni åker med era hästar?

jag lindar alltid svansarna på mina hästar, fleecelindor eller elastiska.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 694
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
531
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 883
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar