Transport!

caradan

Trådstartare
Ska köpa transport till hösten för att kunna träna lättare.
Men vad ska man välja?
Jag vill ha:

*Step up
*3/4 bom och vanliga.
*Hög och ganska lång (då hästen är stor)
*Får inte väga för mkt (helst totalvikt på max 1340kg, med hög lastvikt
*Boggie
*Luftig
*H*åller sig sval.
*Fönster
*Taklucka
*1 1/2 eller 2 hästars spelar ingen roll.

Sen får den ju inte kosta multum heller men jag är ändå inne på att köpa en fabriksny så jag vet att den är i bra skick.

Ifor, Boj eller vad säger ni???

Sv: Transport!

Jag hade satsat på en Ifor Williams. Det är en stabil bra vagn där du dessutom får frontutlastning som standard! När du köper en ny får du ju själv bestämma totalvikten.

På classicen är där även öppningsbara fönster fram.

Step up är tillval, boogie och taklucka är standard.

Den håller sig sval. Och står man stilla kan man ju även öppna övre luckan på frontutlastningen...

Det bästa med ifor är att där är bladfjädrar. Ingen axel som kan sätta sig... :laugh:

Jag har en classic och är jättenöjd med den.

Sv: Transport!

Ja det låter ju bra. Step up vill jag nog egentligen bara ha för att det är smidigt.
Får man fråga vad du fick betala för din?

Liknande trådar

Utrustning Vi har bestämt oss för att uppdatera Råttan till något bättre och modernare. Men vi vet inte riktigt vad vi vill ha för släp, eller...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
19 290
Utrustning Varje gång jag använt transporten åker skurhinken fram. Jag tvättar väggarna invändigt, som av någon anledning blir prickiga, och fixar...
2
Svar
36
· Visningar
4 553
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Går i tankar att köpa egen transport i sommar, men har dålig koll på vad man ska ha och inte. Läst en del och vet vilka krav jag har...
Svar
8
· Visningar
1 852
Senast: Bluefish
·
Utrustning Hejsan alla bukare! Jag går i transportköpar tankar och undrar vad för modeller som kan passa? Hästen är svårlastad och själva...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: KNUTEN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka