transport problem

2

2 isisar

Hej på er! jag har en av dem envisaste isläningarna när det gäller transporten, har gett honom lugnande vi får i alla fall var minst fyra pers på honom o lyfta in honom. Är det någon som har nån idè eller tips hur man kan lasta honom?

Sv: transport problem

Försöka vara lite mer seriös genom att TRÄNA? :confused:
Hur roliga minnen av att åka transport tror du hästen får av att bli drogad och sedan INTVINGAD?
Tror inte heller det är bra att köra en häst med lugnande, ifall den inte kan stå upp ordentligt.

det är inte så att jag drogar ner honom som fort det inte fungerar jag var tvugern i en kris situation när vi skulle till häst sjukhuset.
Ville bara ha lite råd och tips om hur man kan träna honom.
Jag ville bara ge en bild av hur envis han är så oseriös är jag inte!!!!

själklart så drogar jag inte ner honom så fort det inte fungerar jag var tvugen att göra eftersom vi skulle till häst sjukhuset. Jag ville bara ge en bild om hur envis han är o ville ha lite råd och tips självklart vill man ge honom bra minnen av transporten men det lättare sagt än gjort hur många hästar har det? jag skulle inte heller få bra minnen av att stå och skumpa i en sardin burk!!! alla blir nån gång tvugna att göra saker i kris situationer som vi inte vill göra eller? SÅ OSERIÖS ÄR JAG INTE!!!!!

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Josefineeee
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar