"Tränshuvor" med eller utan snören

Ellyne

Trådstartare
Hur ser era huvor/luvor ut? Har de snören som man knyter under hakan på hästen eller är de "lösa"?
Bilder! :bump:

Har ni de mest för att det är snyggt eller för att skydda öronen?

Sv: "Tränshuvor" med eller utan snören

utan självklart.
Flash i två luvor

071215056.jpg

43087_1196883251.jpg

Har några olika huvor, snyggt och prydligt tycker jag :d (Om det inte är massa fransar och tjafs på, då ser det bara vulgärt ut :p)
Använder det nästan bara på sommaren för att skydda ponnyns öron mot insekter (hon blir lätt irriterad och får sår i öronen) Har det då nätan alltid när jag rider. Ibland har jag det även inomhus för det är snyggt :p och nästan alltid om det är stilhoppning

Brukar klippa bort snöret om det är ngt sånt på, tycker mest det är i vägen, de sitter lika bra när de är lösa.

Jag funderar på att köpa en liten huva. Den har snören så det kanske blir snyggast att helt enkelt klippa bort dem ja.
Vet inget om sånt här. Har liksom aldrig varit intresserad.
Jag har alltid tyckt det varit så fuuuuuuuult! :rofl: Men jag har NOG ändrat mig lite, ska prova på en.:p

Svart med diskret glitterkant verkar väl okej? ;)

Visst är den översta en "Stockholm"?;)

Jag har 2 styckna luvor till mina pollar, märkte dock att jag inte hade någon bild in action, så de här får duga:angel:

Ponnyns
16724545.jpg

Å den store:
16415294.jpg

Ponnyns luva har ett sånt där snöre, men jag har inte vågat klippa bort de, men lär väll göra de snart:p

Från början hade luvan en funktion. Hindra från insekter. Sen kom man på att man kan stoppa saker i öronen så håller sig stressade hästar lugnare. Luva på så trillar inte sakerna ut...
Sen blev det mode och sponsorerna hittade ett nytt ställe som nästan alltid syns på bild!!!
Och sen kom Kreti o Pleti och började använda det och det blev storindustri med massor av skitsnygga färger och passpoaler...
Matcha matcha:love::love:

Jag är inget större luvfan men tycker att de är bra mkt snyggare nu än för 10 år sedan...

Jag äger en luva. Sen används den bara när det regnar eller blåser på tävling. Den är blå med guldtråd i kanten, inget speciellt men fin.
Egentligen vill jag samla på mig högvis med luvor och matchande schabrak men jag anväder inte luvorna eftersom det inte finns något behov, och hästen tycker att det är sådär kul att ta på den:crazy:

Jag har en sån där tjusig sak med fransar och snöre under hakan. :angel: Har den enbart för att skydda mot flugor på sommaren.

3939416.jpg

68943_1199739161.jpg

Den ena luvan, har inga fler bilder!...:smirk:
Men har de snören klipper jag bort dem, de är bara ivägen!!:crazy::p

Jag har mest JW huvor då jag tycker passformen är bra + att dom är lagom tjocka. Gillar Anna Scarpati's också, men äger dock ingen.
Använde på ponnyn för att han var extremt känslig för ljud, huvan gjorde honom lite mer avslappnad och lugn.
Annar har de väl varit för flugor osv på sommaren eller bara för att det är snyggt (på vissa hästar). Använder inte alls lika mkt längre..
Huvorna sitter bara under nackstycket, inga snören osv. Väldigt bra!

Några av mina:
18117214.jpg

John Whitaker, marinblå / röd / vit
18117213.jpg

John Whitaker, grön / guld
18117040.jpg

John Whitaker, marinblå / guld

Senast ändrad:

Jag har det för att det är snyggt (Oftast). Någon gång på sommaren när det är mkt insekter med.

Har 3 luvor änsålänge.

Global med matchande Schabrak.
12789691.jpg

Och en lamicell Blå med begie kant (Ska köpa matchande schabrak sen) och sen en vanlig blå med guldkant ;)

Ja eller hur de det fint :) Men öronen på luvan var så stora så har fått förminska de lite :D

Har utan snöre, tycker det ser snyggare ut och dom sitter lika bra ändå.

Har luva utomhus på min häst då jag har mäkrt att hon är lite med koncentrerad då, och inte ska koncentrera sig på allt runt omkring.

Min ponny har för små öron :( eller har inte hittat någon som passar i öronen..någon som vet någon huva med små öron? :D

Vänd luvan ut och in, sätt på ponnyn, sätt en nål som markerar hur mycket den behöver sys in, sy en raksöm, (klipp bort det som "blir kvar") vänd luvan igen och problemet är löst.

Jag är ett stort luvfreak och har ca 20 st! Använder dem dock i princip endast på tävling, delvis för att det är snyggt & delvis för att han behöver det då han är väldigt ljudkänslig & jag använder öronproppar. Här kommer lite bilder på dem jag använder mest...

29509391.jpg

Exklusiv Horse Wear

29509392.jpg

Scapa Sports

29509393.jpg

Scapa Sports

29509394.jpg

Equest Crystal Edition

(forts. följer...)

Liknande trådar

Utrustning Ärtan tycker inte det är så festligt när det blåser och regnar i hennes paraboler till öron. Nu tuffar hon på snällt ändå men jag tror...
Svar
15
· Visningar
1 353
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
456
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II