Tränshjälp!

T

TAphoto

Är på jakt efter ett snyggt dressyrträns, eller allround träns kanske man ska säga ;)

*Mörkbrunt, jag vet att det finns många nyanser men det spelar inte så stor roll!
* Aachen nosgrimma
* Helst inåtvända spännen vid bettet
* Fodrat i nacke och nos.
* "slät" nosgrimma, inte massor av krimskrams
* Runt 900-1000:-

Så langa bilder/tips på träns som stämmer helt/delvis med mitt "drömträns" :D

Sv: Tränshjälp!

H++ks GM-träns är i riktigt bra kvalitet i förhållande till priset. Mjukt läder och välsydda, fin finish.

Modellen Hera stämmer väl in på din beskrivning tycker jag.

H++ks GM-träns är i riktigt bra kvalitet i förhållande till priset. Mjukt läder och välsydda, fin finish.

Jag har ett callisto från gold medal och jag är inte alls nöjd med det :mad: Lädret är inte mjukt och smidigt, snarare stelt men sladdrigt typ. Hopplöst trögt att pilla med spännena när man ska byta bett. Tränset har dekorsöm och den har släppt på flera ställen. Kostade väl typ 900 med tyglar och då ska det vara bättre kvalitet tycker jag.

Till saken hör att jag valde länge och väl i butiken, och tyckte att det verkade riktigt fint. Sedan behövde jag byta storlek och då var jag inte alls lika noga utan hämtade bara ett annat i rätt storlek. Så jag tror att det skiljer mycket mellan exemplaren.

Har massa träns från GM och man får kolla på exemplaren var för sig är min uppfattning. Är supernöjd med alla mina väl utvalda :)

Ja jag retar mig på att jag inte kollade mer ordentligt när jag bytte! Är lite sugen på ett annat gm träns men tänkte avstå pga detta. Fast kanske ska känna på det i butiken ändå och se om jag hittar ett bra exemplar :)

Jag har ett Hansbo Pompom, ca pris 699,-
På bilden är pannbandet utbytt, orginalet är lackat som nosgrimman. Det syns kanske dåligt men nackstycket är fodrat :)

img_0021_168775114.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag söker ett nytt hoppträns och ett dressyrträns. Hopptränset skall vara mörkbrunt, gärna mjukt i nacken/anatomiskt, silverspännen...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Houdinie
·
Utrustning Varför blir alla nosgrimmor jag köper så konstiga efter ett tag? :confused: Jag har köpt tre aachen(stavas?)nosgrimmor på tre år och...
Svar
6
· Visningar
962
N
Utrustning Eftersom det är ganska många inne här nu, så tänkte jag ifall ni kunde ge mig tips på träns för runt 1000 kr, såå kom igen, måste ha...
Svar
9
· Visningar
769
Senast: Ellivuod
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka