Träns i Xfull??

Krockodil

Trådstartare
Finns det westernträns i xfull? På de hemsidor jag hittat står det inte någon storlek alls. Har alla westernhästar samma huvudstorlek?? :confused: ;)

Sv: Träns i Xfull??

Jaaaaaaaaaaa, det finns ponny :grin:

Sen så har man ju inte nosgrimma utan det är ju bara sidostyckena som man ändrar storlek på, om du har en häst som är X-full så tycker jag du ska satsa på ett som är enöras :laugh: för pannbandet kan ju bli förlitet

Så det finns inte i xfull?? :cry: Va synd. Det är ju ofta pannbandet som står ut på tränset så det vore tråkigt om han bara kunde ha enörat.

Men men... vad gör man när man har en häst stor som en elefant? :angel:

Weaver har ett enkelt, men fint träns som heter Horizons kallblodshuvudlag. Är som x-full.
Mycket rejäla remmar dock, kanske för breda för din häst?
Man kan välja mellan natur och lite mörkare brunt läder (dock INTE så mörkt i verkligheten som på bilden) samt naturfärgat läder, skruvar eller snören.

man kan låta special sy ett träns också, det finns många som jobbar med läder och ännu fler som har det som hobby

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Ramona
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka