Träningsvärk

ano

Trådstartare
Hej hej!

Jag hittade lite om träningsvärk i tidigare disussioner men jag undrar lite mer... Är det verkligen så att träningsvärken i ljumskarna är muskler "som man trodde man inte hade"? Eller kan det vara någon sena som tagit styrk? Ska man i sånt fall strecha ljumskarna?

Tänkte om det finns nån ryttare där ute som har lite koll på människans fysologi och funktioner :)

Sv: Träningsvärk

Det är typ små trådar i musklerna som går av, brukar bara vara vanlig träningsvärk.

det är antagligen musklerna i ljumskarna du får träningsvärk i, så att stretcha är nog inte fel...

(ok, självklart får man träningsvärk i musklerna och ingen annanstans :angel: )

Det där med "muskler man inte trodde att man hade" stämmer ganska bra. Självklart får man rejält med träningsvärk i de muskler amn itne använder så mycket. Just de musklerna använder man ju bara vid ridning om man itne tränar något speciellt styrketräningsprogram eller nåt. En anatomikunnig kompis till mig har berättat att det är just så som någon skrev, att träningsvärk får man när små trådar i musklerna går av.

Det är dina höftböjare. Muskler som ofta är stumma på ryttare eftersom vi jobbar med höften böjd i vår sport. Stretcha såhär: Stå på huk med knäna helt böjda och händerna i marken. Ta bak ena benet och "häng" i höften, räta upp överlivet. Bekvämt, eller hur ;)
mvh
Lejonelle

Tack för hjälpen!

Det har lättat nu eftersom jag kommit igång med ridningen lite mer... :)

/ Anna

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 319
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka