Träningstips till nybörjare?

C

carolaeriksson

Hej alla, ny på forumet och ny i Western. Var för övrigt sex år sen jag red klassiskt på ridskola :angel:
Har blivit medryttare på två jättemysiga quarterston, sedan en månad tillbaka.
Tycker att det är jätteskoj att börja rida western, men känner mig lite lost ibland. Har fått grunderna förklarade och "äter" de böcker jag kommer över som handlar om western, men känner att jag vill ha lite mer hjälp ibland...
Är det nån som har tips på övningar jag kan göra med mina tjejer, både för min och deras skull?
Mycket tacksam för svar! :bow:

Sv: Träningstips till nybörjare?

Träna mycket tempoväxlingar, böjövningar, flytta fram- och bakdelen, öppna och sluta, se till att hästarna lyssnar på uttehjälperna när du ska svänga så att de får med bogarna och så.. och självklart är det alltid bra att vara ute i skogen och traska runt, klättra, gå övar stockar och stenar... :)
Lycka till med träningen!

Ok, tack för tipsen.:bow: Måste bara plugga på HUR man gör öppna och sluta... har glömt bort endel sen jag red sist :confused:

var så lite så :) ta bara hjälp av någon som kan de, så att den personen kan visa hur man gör också, så att du vet exakt hur det ska vara så att det inte blir fel...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 881
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 153
Ridning Hej! Är en man på 40+ som vill/ska försöka att lära mig rida. Tidigare har jag inte tänkt så mycket på att det finns flera olika...
Svar
12
· Visningar
1 407
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka