Träningsshema.

S

Sudd

ska köra igång pollan nu efter lite vintervila, men egentligen har jag ingen motivation alls, men jag måste verkligen ta mig i kragen. Och jag vet att motivationen kommer bara jag sätter igång. Men däremot så vill jag vara lite mer målmedveten i år och verkligen lägga upp ett träningsschema inför tävlingssäsongen.
Har en Quarter på 6 år som behöver bygga lite mer muskler för att orka den riktigt fina korta galoppen bland annat.
Kom gärna med förslag på träning under vinter/våren...
Har tänkt att försöka komma in till ridhuset 1 ggr per vecka, har även tillgång till ridbana om det är hyggligt underlag. Annars är det bara skogen som gäller. Har en bra lång slinga i skogen där travarna kör, så det är oftast bra underlag och det finns backar att köra intervaller i om man vill.

Börja med att vara ute och klättra i riktigt tuffa backar både uppför och utför,sen börjar du att bygga kondisen med mycket trav i snabb tack ju mer du kan länga din hästs trav ute i skog och mark desto bättre sen efter det skall du in i ridhus el, banan och börja galloppen är det bara att träna hela tiden med snabb och långsam om vartannat och hela tiden öka den långsamma så den blir längre stunder hela tiden.,... Hoppas på Lycka!!!

Liknande trådar

Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 702
Träning Okej, så jag har en unghäst på 3,5 år jag red in i höstas. Allt gick så jävla bra, vi tog det i våran takt och red för tränare givetvis...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: Trissa
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 660
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar