Träningsdag!

Aliide

Trådstartare
Så otroligt skönt! Nu när min hund börjat förstå hur spåret går till så älskar jag att lägga spår. Trots alla miljarder älgloppor. Otroligt att man kan vända så!

Vi var ute i nästan 3 timmar. Först la jag ett kortkort spår sedan vallade jag och sambon en uppletningsruta. Körde korridor just för att få honom på djupet. Han gjorde 2 otroligt fina skick. Sista fick han jobba sig igenom men letade troget på. Hittade en nalle och kom fint tillbaka. Vi tog därefter en liten korv och vattenpaus :D

Sedan körde vi lite lydnad. Bara för att känna på honom. Vi körde väl i kanske 10 minuter, sedan paus igen (pausen är snarare till för att vi ska ta bort älgflugor på varandra...). Sen mitt i allt så kommer det en joggare längre bort och jag ser hur han springer över mitt lilla spår TVÅ gånger! :crazy: Nåväl.. Jag får väl testa..

Tog på honom lina och traskade iväg. Han var otroligt het när jag skickade honom sedan dämpade han farten när han upptäckte att det faktiskt legat ett tag ;) Tog första pinnen skitfint, sedan över en stig och tog sin kokong. Fan så glad jag är!

Filmade också! Ni hittar film och information på http://www.bosseronn.se.

Vad har ni gjort med era hundar? Är det någon här överhuvudtaget som kör bruks? :o

Sv: Träningsdag!

Håller på med lydnad och personspår med lagotton!
Brukar träna med en kompis som har hovawart - det är jätteskoj! Hundarna älskar träningen, jag och min kompis gillar att tillbringa tid ihop (vilket ju kan vara svårt när båda jobbar) och hundarna älskar dessutom att springa lösa och leka tillsammans efter träningen.

Det är visserligen inte alltid det går bra, men alla har vi dåliga dagar. Dessutom är båda hundarna rätt unga än så länge, 11 samt 20 månader.

Sv: Träningsdag!

Att lägga spår är häftigt! :)

Vi gjorde på ett lite "förenklat" sätt med vår (mammas) hund ibland, d.v.s. att jag tog med mig en bok och strövade en halvtimme eller mer rätt ut i skogen i lite kringelikrok och sedan satte mig och läste i godan ro.

Sen fick mamma och vovve leta rätt på mig.
Jag litade blint på honom, för jag hade ALDRIG hittat tillbaka själv, hade inte en susning om vart jag var. Han hittade mig så klart alltid :love: kom flåsande och överlycklig med en svettig och rödflammig matte i andra änden av spårlinan. :D
Gud så kul vi hade!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka