T

tjiir

Jag har lite fundreingar ang. rätt träning.
Vet inte riktigt vart denna tråd ska vara men..
Min häste behöver bygga upp muskler på frampartiet och jag undrar om det finns några bra övningar som hjälper.
Hur brukar ni träna? // tjiir

Sv: Träning

Unga hästar är klena i framvagnen av naturen och brukar bredda sig fram av sig själva med tiden. Hur gammal är hästen tro?

Träna bakvagnen på hästen t.ex. genom klättring och öppna och sluta i skritt så kommer framkärran med på köpet.

Det är liksom där bak motorn sitter och därifrån kraften skall komma och jag tror inte på nån speciell framdelsträning.

Frid Kokopelli

Sv: Träning

är ingen expert men jag skulle säga ut i skogen, så h*n får lyfta på benen ordentligt, klättra mycket....
Iaf "luffning i skogen" borde ge muskler/träna upp musklerna då h*n måste lyfta på benen mycket.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
340
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Ninnurur
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 702
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?