Träning vintertid...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare LeGrandé
  • Startdatum Startdatum
L

LeGrandé

Hur tränar ni era hästar i vinter?

Har hört så mycket histrorier så nu vill jag veta svart på vitt...

Sv: Träning vintertid...

efter som jag bor i norrbotten har vi ju perfekt före att träna häst. kör i berget varannan dag. det är kuperat och mycket backar. i jog tempo. sen ska dom ploga upp på isen bakomstallet så vi kan göra bana där i vinter. ska köra där så mycket som möjligt då min häst inte ska gå så mycket backar i vinter pg av att hon inte riktigt klarar det i dagsläget..

alla tränar väl olika men här uppe ärdet lätt att ge hästarna en orentlig vinterträning för det är ju det det bygger på sedan.. det är bara min syn.förstod inte vad du ville veta men men..

Hört talas om vintervila? :angel: :D

Ponnytravets säsong är slut sen en månad tillbaka (med undantag för något enstaka lopp på Solvalla). Sen kör det igång på allvar igen i april nån gång, enstaka tävlingar innan dess.
Lite trist faktiskt, samtidigt som det nog är klokt, det är ju inte så lätt för barnen att hålla igång sina ponnyer hemma på vinterhalvåret.

ameo skrev:
Hört talas om vintervila? :angel: :D

Ponnytravets säsong är slut sen en månad tillbaka (med undantag för något enstaka lopp på Solvalla). Sen kör det igång på allvar igen i april nån gång, enstaka tävlingar innan dess.
Lite trist faktiskt, samtidigt som det nog är klokt, det är ju inte så lätt för barnen att hålla igång sina ponnyer hemma på vinterhalvåret.

Det var DET som var vår hemlighet när jag var aktiv inom ponnytravet :D :idea:

Vi ställde aldrig av våra ponnyer och vann ALLT i början av säsongen innan de andra hunnit komma i form... :angel:

haha ja jag ska då träna för fullt i vinter me min ponnytravare ! Älskar att träna i snööö :love:

tränar som vanligt. får ta det lite lugnare om det är mkt snö och se upp för isfläckar! plogade vägar är ju perfekt att köra på!! om man har brodd runt om...:D

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: Unafraid
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka