Träning & vila med -05

nice and happy

Trådstartare
Hur mycket håller ni på med era -05 & hur mycket vila brukar ni ha & när? Hur många dagar i veckan? Vad gör ni med dom?
Vill ha lite tips ang min...

Jag brukar träna med honom 3-5dagar i veckan & då ha vila en vecka då & då. Skall jag ha längre vila? Efter hans vila brukar han vara så energisk & bara vill ut & jobba, det är roligt :)
Jag är ute & går mycket, då med sadel & träns & ibland bara i grimma, jag tömkör honom lite (han tycker det är jätte tråkigt), sen brukar jag gå ifrån marken & träna tygel tag, jag har hängt på honom & även suttit upp några få gånger, löshoppa älskar han att göra, longera lite.
Finns det nå mera man kan träna & göra nå kul ihop?

Sv: Träning & vila med -05

Kolla i tråden "hur går det för era 05:or?"!

Jag grejar ungefär 2-3 dagar/vecka. Promenader, miljöträning, lastträning, sadeltillvänjning.

Sv: Träning & vila med -05

Jo jag har tittat lite på den tråden & det var över 50st sideor, lite jobbigt att läsa allt för att hitta dom rätta skerna jag undrade över... Någon annan som vill dela med sig här :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama