F
Fillan
Hej ja skapade denna spalt för att ja behöver välldigt stor hjälp med träning av min unghäst. Ja är 14 år o har precis hämtat hem ett 5 årigt fullblod. När ja fick honom så var han insutten, ja började med en hel vecka att vara ute o gå från marken sen började ja rida mer o mer. Till en början gick allt jätte bra o han var en mkt posotiv o läraktig liten polle. Men sen efter ett tag började han sluta att vara mjuk i munnen o blev för det mästa bara hård o tretade imot, o ja kunde inet arbeta honom eller få honom att lyssna på mig. Han började också att gå snett med kroppen o så har han även börjat stanna lite när han vill o bara vägrar att gå. Så ja blir tvungen att lägga till spö vilket ja bara avskyr!!! I dags läget tränar vi på bommar, tömkör, försöker longera(men han bara total ignorerar mig o vet inte vad han ska göra), rider ut, rider på branta backar, tränar lite NH o tränar att skritta o trava på volter (vilket bara funkat en gång, resten bara genar han igenom eller stannar). Så SNÄLLA skriv upp all sorts träning av unghästar, hur ni gör ? Hur man ska göra ?(jag ska göra) O jaa ALLT om unghästar..