Sv: Träning av isisar
Jag håller med Chrysler, mycket bra övningar har hon gett tips om
Själv försöker jag variera rätt så mycket under veckan. Jag rider på ridplan 1-2 ggr per vecka, men då aldrig långa pass (min häst gillar det inte), ibland även i början av ett ridpass för att få han mjuk och smidig. rider ut i skog&mark -Ojämn terräng vill säga, ofta för att bygga muskler och få bättre balans på hästen, så han vet vart han sätter fötterna osv.
Sen så brukar jag longera 1 gång i veckan. Löslongering i rundcorall för det mesta då, med halsförlängare ibland, ibland utan. Brukar då träna på röstkommandon och ledarskapet. Samt trava i form.
Klättra ska jag göra mycket till sommaren -Eller så fort denna snö försvinner!
Brukar träna intervaller på "vägarna" -raksträckor. Såsom skritt-tölt-halt osv, med olika gångarter och kombinationer då. Brukar även då träna lydnaden, vill jag ha en halt så ska det vara halt på en gång, samma sak vid igångsättning av någon gångart, det ska ske på en gång.
Nu när det varit djupsnö har jag galopperat och travat mycket i den, men det funkar ju även i vatten eller i högt gräs.
Min häst vilar 1-2 ggr per vecka, men rider just nu inte jättelånga pass varje gång jag rider, utan ca 30-40 min för han har varit lite less den senaste tiden. Börjar dock bli bättre, nu när vi har en skog att rida i