träning av häst

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 047

Mirre

Trådstartare
Varför ska det vara så svårt att hitta en bra tränare?
Vill "skola om" (eller vad man ska kalla det) herman till westernhäst. Eftersom jag tror han skullem å bättre av det.
(+ att jag trivs bättre med det :D) men alla ställen (nåja nästan) vill att man ska lämna iväg hästen dit på träning. kan väl kanske vara bra men jag vill inte göra det.
Vill träna honom själv fast med hjälp av tränare.

Det tar lång tid om nybörjarryttare+ nybarjarhäst ska lära sig tillsammans, tror att det är därför som de flesta tränare vill ha hästen på träning och att man själv kommer dit och tar lektioner under tiden och sedan fortsätter med regelbundna lektioner när man tar hem hästen igen.

Vill du åka på Clinics tror jag det lättaste är att ta kontakt med någon klubb i närheten där du bor, kolla på WRAS hemsida!

Lycka till!

Malin

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
857
Senast: Lisen82
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
977
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka