Träna upp musklerna.

F

Franko_81

Min häst har ganska dåliga ryggmuskler så jag beröver lite tips på att träna upp dom:) Är det bra att rida i djup snö och så?
Det finns inga bra backar här omkring att rida i heller.

Sv: Träna upp musklerna.

Rid hästen lång och låg. Försök att få igång ryggen ordentligt.
Du kan öven blanda in lite kavaletti så den får lyfta på benen.

Ffa är det bra att säkerhetsställa foderstaten innan den typen av träning, därför att det kommer inte att bli några muskler så länge foderstaten inte är i balans.

En bra foderstat+bra träning= bra muskler.

Hej!
Rid hästen mycket i låg form och tömkör den imellanåt också.
Lycka till!! :)

Min häst har ganska dåliga ryggmuskler så jag beröver lite tips på att träna upp dom:) Är det bra att rida i djup snö och så?
Det finns inga bra backar här omkring att rida i heller.

är foderstaten kollad och är okej så är det utmärkt att få hästen att lyfta på benen genom att rida den i snö, på stigar och över cavaletti.
med varierad ridning kommer din häst säkert att få fina muskler.

när jag började träna upp min häst efter en lång vila pga att han varit skadad så skrittade jag låånga skogsturer i början och varierade ridningen med lite allt möjligt. lite sick sack emelan träden, branta backar, mm
Det gav ett fint resultat.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: tara
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
410
Senast: Sirap
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 382
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka