Träna trots att hästen stått?

P

Panter

Vet inte riktigt hur jag ska göra.. Ska på träning i morgon men hästen har vilat idag pga snöstormen:crazy:

och så har jag inte kunnat rida ordentligt i paddocken på läänge pga att det vart fruset och alldeles för knögligt. Har ridit där kanske en gång i veckan dt senaste, brukar rida minst 2 gånger i veckan annars.

Jag har såklart ridit ute på vägarna och i skogen, men det blir ju inte riktigt samma att rida en timme i skogen i skritt & trav och kanske nån galopp som att rida en timme dressyr i paddocken.

Vad tror ni? Kan jag gå på träning iaf?:crazy:
Kanske bara jag som är mesig?:angel: Men jag vill att hästen ska orka träningen och inte bli trött;)

Sv: Träna trots att hästen stått?

Puttar, Fler som har nåt att säga??

ja hade tränat...känner du att hästen känns tung eller omotiverad så behöver du ju inte hänga läpp för då vet du anledningen( men jag tror inte att det kommer kännas ngn skillnad, det kommer gå jättebra):D

Passa på att träna när du har chansen!Du märker nog om hästen inte skulle orka.

Oki, tack för alla svar!
Kan ju tillägga att den här hästen inte blir trött, alltid pigg, ganska het men man vil ju ändå ha hästen i bra kondis för träningen..

Vad e det du inte kan träna i skogen/vägarna som du kan på ridbanan.

Men annars träna på, du vet ju varför om hästen inriktigt hänger med.

Är hästen i normal kondition och rids normalt större delen av veckan så är det fullständigt orelevant om den stått ett par dagar .- visst kan du träna!!

Ja brukar låta min ponny vila måndagar lr tisdagar och ahr träning ppå onsdagar ibland blirre att hon vilar dagen innan träningen men dt gör henne bara gått.. då är hon på ellärten..:banana:
Så ja tror dt inte gör något att du tränar..

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 680
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama