Träna med klicker????

B

BIGmamma

Är det någon som har testat att träna häst med klicker? Det är ju väldigt populärt när det gäller andra djur. Men hur är det med hästar. Har någon försökt och i såfall hur. Nyfiken!

Sv: Träna med klicker????

Jag klickertränar mina hästar, se bl.a. i tråden
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=815536

Jag tycker det är jätteroligt, och hästarna lär sig så snabbt!:)

Hästarna blir heller inte tiggiga eller nafsiga om man ger godis endast efter klicket.

Kan rekommendera A Kurlands böcker om klickerträning för häst.

jag arbetar med problemhästar med hjälp av klicker- det går at göra så otroligt mycket mer än trick med denna oslagbara teknik. Rekommenderar Ellen Ofstad och boken "skjut inte hunden" av karen pryor.

Absolut! Jag har klickat in ponnyn i den förhatliga spolspiltan - lugnt och sansat utan utbrott! När de väl fattat metoden så går den att använda till så mycket! Lycka till

..och jag använde klickern till att lära hästen lyfta bakbenen lugnt och sansat för att kratsa/verka. Så jo, den går att använda till mycket.

Gud va kul vill till stallet och börja genast. Måste bara hitta klickern i skåpet först,

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Tora
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama