Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Min häst har sjukt dålig balans så kan knappt rida på henne (unghäst), någon som har tips på balansövningar?
Stretchövningar är också välkomna då hon är väldigt ojämn.
Hej! Min häst har sjukt dålig balans så kan knappt rida på henne (unghäst), någon som har tips på balansövningar?
Stretchövningar är också välkomna då hon är väldigt ojämn.
Uppdatering; Min häst suger på att trava med ryttare på. Ingen balans alls med ryttare på ryggen. Som tur nog är så har hon som rider in honom bra balans och som Hannis säger så kommer balansen komma med tiden så länge ryttaren kan balansera upp honom nu i början.Hur ojämn menar du?
Angående balansen, min är inte inriden men jag är glad att jag väntat till sommaren nu och att man inte red in han tidigare. Han kom till mig som 4 åring och bara dessa 10 månader har hans balans blivit så mycket bättre! Förr kunde han knappt galoppera för att han var så ostadig, han hade ingen koll på sig själv osv. Nu gör han galoppombyten i hagen, hoppar över diken (fortfarande en balansfråga där dock...), kan stå och bli skodd utan problem (förr tyckte han det var hemskt obehagligt, speciellt bakbenen. Han kunde inte balansera sig själv) och överlag har man växt i sig själv. Han kan till och med trava runt med luftiga steg och likna en snygg häst en kort stund.
Jag blir jättenyfiken på att veta merUppdatering; Min häst suger på att trava med ryttare på. Ingen balans alls med ryttare på ryggen. Som tur nog är så har hon som rider in honom bra balans och som Hannis säger så kommer balansen komma med tiden så länge ryttaren kan balansera upp honom nu i början.
Han är ganska så precis 5 år (född sent på året), men har bara gått i hage tills han var 4 år. Hela förra vintern kunde han knappt galoppera själv eftersom han var så ur balans, men nu klarar han det betydligt bättre och väljer t.om galoppen över traven ibland.Jag blir jättenyfiken på att veta mer
Hur gammal är den, vad är det för sort?
Hur mycket är den tränad/riden och hur?
Min kallblodskorsning var länge väldigt okoordinerad, typ till han var fyra år, jag tror att det som hjälpte var att vi började arbeta mycket från marken och stärka upp alla muskler kring leder osv.