Tråkigt liv för hästarna i Hyde Park, London

M

Melsie

Jag och min familj var nyligen på semester i London. Vi hade hört talas om hästarna i Hyde Park, vilka vi var nyfikna på att besöka, Vi tyckte det känndes lite "häftigt" med hästar mitt inne i stan, men någonstans borde man fattat att det kanske inte är lika häftigt att vara häst mitt inne i stan, där det knappt finns tillräckligt med grönytor för människorna att vistas på.

Varjefall tog vi oss ditt, med en något naiv sinnesställning. Denna raserades då vi väl kommit fram till stallen där Hyde Parks ridskola hade sina hästar. Stallen var små mörka och spiltorna mkt trånga. Stora kraftiga hästraser fick stå i små spiltor medans vissa mindre ponnier hade större spiltor, m a o. en väldigt konstig storleksanpassning.

Det allra värsta är att i det här tråkiga stallet ska dessa stackars hästar stå dygnet runt år ut och år in. De får aldrig komma ut och springa fritt utan ryttare på ryggen. Stallpersonalen var väldigt kaxiga och svarade oss(då vi ifrågasatte det hela) att de minsann reds varje dag, vilket alltså skulle göra det OK att aldrig få gå i hage:confused:

Undrar om det verkligen är tillåtet att få ha hästarna på detta viset? Om någon har kunskap om regler i Storbr. så skriv gärna.

Tycker verkligen att turistattraktioner som denna borde bojkottas.

MVH
Melsie

Sv: Tråkigt liv för hästarna i Hyde Park, London

Såg ett program från ett stall i London (tror det var i Hyde Park).

Hästarna stod inne i stan 2-3 månader och gick sedan på bete i 2-3 månader och så fortsatte det.

Vet inte om det stämmer med alla stallen i London (vet inte hur många det finns) men det finns rätt så många djurskyddsinspektörer i London som håller koll på stallen.

Nu ska jag inte säga att det är okej att ha hästarna ståendes inomhus dygnet runt året om men det finns i sverige med.

Såg ett program från ett stall i London (tror det var i Hyde Park).

Hästarna stod inne i stan 2-3 månader och gick sedan på bete i 2-3 månader och så fortsatte det.

Vet inte om det stämmer med alla stallen i London (vet inte hur många det finns) men det finns rätt så många djurskyddsinspektörer i London som håller koll på stallen.

Nu ska jag inte säga att det är okej att ha hästarna ståendes inomhus dygnet runt året om men det finns i sverige med.

det låter ju som så vi förvarar våra kor! många bönder har sina kor inne mer än halva året stånde i bås, och andra halvan får de beta ute. Skillnaden mellan kor och hästar är ju inte så stor.. desvärre är det ju synd om både kor och hästar att stå så!
det kan ju inte vara ett optimalt sätt att ha sina hästar på!

så har väldigt väldigt många hästar det. Svenska hästar har det så otroligt bra att de borde skämmas....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka