Trail at hand?

V

Vera

Tänkte vara med på en tävling å testa detta. Vilka "hinder" kan man råka på? Det står ju inget direkt om det i regelboken å jag vill ha massor med tips!!!!

Sv: Trail at hand?

Trail At Halter

Endast för 1-åriga hästar. Hästen visas i grimma och grimskaft
på en Trailbana. Här bedöms sträckan mellan hinder samt hur villigt hästen uppträder.

Hinder som kan förekomma är:
Gå över en bro
Gå igenom en grind
Backa mellan bommar
Trava över bommar
Sidepass över en bom

Tack för svaret.:) Fler tips någon??? Nåt speciellt att tänka på? Placering av hästen etc... Detta är en träningstävling så det är nog inte bara 1-åringar som är med, min är elva i år....

Jag antar att det är en WRAS tävling, då finns det inga ålderskrav, bedömningen är som i Showmanship at Halter och trailmönstret samma regler som för Trail.

säger du till dommaren när ni går banan så kommer de att säga vad/hur du ska göra, var inte blyg att fråga! :)

Liknande trådar

Mat Jag har sett att frukostmuffins dyker upp som tips i olika trådar, och jag tänker att det är en perfekt grej som mellanmål på språng...
Svar
4
· Visningar
305
Senast: emma-vsm
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 183
Senast: Tualma
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025