trästaket + bäver häst????

Sv: trästaket + bäver häst????

tjära tycker denna pollen är mums :rofl: vet flera som också tycker det :/
 
Sv: trästaket + bäver häst????

vilka konstiga hästar ni har xD
Medryttarpollens hagkompis tycker om att äta grimma xD
 
Sv: trästaket + bäver häst????

hästen krubbiter inte, hon gnager. vi har redan levande träd (som blivit halvt uppätna) och döda stockar som hon inte rör alls.
tycker att det är konstigt att hon äter på de gamla målade plank bommarna och inte de nya omålade stock bommarna :/.

har också en fristående staket stolpe i hagen som hon har gnagt på.

Jo jag förstod att hon gnagade. Dock hade det ju fungerat om det var gnag på vad som helst. Men är det bara specifikt det gamla planket kanske det rä ngt i målafärgen som smakar gott? Eller är de omålade?
 
Sv: trästaket + bäver häst????

bra att folk läser första inlägget ^_^
hon tycker allra bäst om björkarna, sen mina målade gamla bommar och sen nuvarande staket stolparna.
i vintras så fick de aspar att gnaga på och det tyckte dom om, men då de försvann på 2 dagar så stod hästen vid björkarna och bommarna ganska snart igen.

jag ska sätta el tråd i överkanten på planket sen och spraya med anti bit, + stänga av till björkarna så att de kan återhämta sig (inte roligt att en häst förstör 15år gamla träd som vi själva planterat, innan hon kom så gick min häst inte in under träden ens :/)

Björk och asp är inte samma sak. Här står björkarna kvar i hagarna men asparna gnags ner totalt. Jag hade m a o läst första inlägget och jag har läst resten men ingenstans har jag sett att det står att ni har aspar eller testat att lägga in det. Det gjordes t o m asppellets för några år sedan av en foderleverantör.
 
Sv: trästaket + bäver häst????

vi har ett tag haft hybrid asp i hagen men det var inget intressant för hästarna(vet inte hur det skiljer sig mot vanlig asp).
bommarna hon har gangt på är målade med möbelfärg/ inomhus vägg färg :p bommarna var dåliga redan innan och det var färgen jag hade hemma :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp