Trådlös router som HUb?

Capable Case

Trådstartare
Vi har en trådlös router men vi vill inte använda den som trådlös.. vi testade men den slöade ner vår internethastighet.. Däremot så vill vi ha internetuppkopplin gtill 2 datorer hemma och alltså göra ett litet nätverk mellan dessa två också.. Kan vi använda den routern som vi då har (Det finns 4 uttag för nätverkskablar bak på den) och köra det MED sladdar.. elelr funkar den bara som en trådlös router?

Och sen.. tips för att få igång ett nätverk mellan en dator med Windows 2000 på och en dator med Win XP.. Jag får det itne att rulla ens direkt mellan datorerna.. :confused:

Behöver jag nämna att jag e RÄTT kass på sånt här med nätverk?? *hihi*
 
Sv: Trådlös router som HUb?

Att använda Routern med en inbyggd switch är inga problem.
För säkerhetsskull så kan du stänga av själva WLAN (Trådlösa) så ingen kan använda den. Sedan är det bara att koppla in kablarna och köra.

Hmm är lite skumt mellan 2000 och XP vet jag.
Du kommer inte in via att dela ut en katalog och sedan på den andra datorn försöka komma åt den med ett användarnamn och ett lösenord.
 
Sv: Trådlös router som HUb?

Det är VERKLIGEN skumt mellan XP och 2000.. JAg har försökt att dela ut kataloger men den vill inte hitta någonting alls.. Jag får upp ATT jag är ansluten till ett nätverk men sen hittar den liksom inte vad det är för dator som sitter i andra änden.. Och den hittar inga delade kataloger heller.. JAg vet att jag har lyckats en gång åt ena hållet.. Men det var några månader sedan och jag vill ju kunna köra åt båda hållen..

Vart stänger man av själva WLAN någonstans? Det följde med någon drivrutin till routern.. Men måste jag ha den installerad för att köra även om ajg inte vill ha det trådlösa nätverket? JAg vill ju bara använda den som just en hub.. Shiiiiit vad jag tycker sånt här e jobbigt!

Men tack så hemskt mycket för ditt svar iaf... en liten bit på väg!
 
Sv: Trådlös router som HUb?

Först måste den vara i samma Workgroup.
Sedan kan man testa att pinga den andra datorn
Sedan i kör skriva "//ipnummert/utdelad"
 
Sv: Trådlös router som HUb?

Men om man pingar den andra datorn.. då måste man ha dennes ipnr.. eller hur? Pingar e det jag gör i Command Prompt va?? *känner mig dum* Vart hittar man datorernas Ip. nr?

JAg har gjort en Workgroup på båda datorerna som heter HEMMA.. MEn det verkar itne som om dom vill samarbeta ändå! *S* Låter det som att jag har koll?? *S*
 
Sv: Trådlös router som HUb?

Start>Kör
Skriv cmd

skriv sedan in Command Prompt
ipconfig


Där får du IP nummert på den datorn.

Sedan pingar du i en Command Prompt

ping ipnummer
 
Sv: Trådlös router som HUb?

Routern har en DHCP server som kan dela ut IP nummer
Har ni ställt in så att den gör det så ska det finnas ett IP nummer typ

192.168.0.2
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp