Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju varit och handlat blommor till balkongen. Vill ju också plantera kryddväxter, gräslök, persilja och dill som inte fanns. Någon tipsade om att man kan köpa de som finns i en vanlig mataffär och plantera. Är det någon som gjort det, fungerade det?
Jag gör ofta det! Ibland går det hur bra som helst, ibland är de för stressade för att ta sig ordentligt. Åtminstone gräslök och persilja är ju rätt tuffa växter som brukar ta sig rätt bra.
Basilika och mynta från Ica. (Röksalvian bredvid är från Capellagården och är lite kinkigare att odla i kruka men i år lyckades jag övervintra den. )
Visa bifogad fil 145052
Min (nybörjar-)taktik är att ”går det så går det” . När jag lagar mat med örter så åker resterna ut i landet och det som tar sig får stanna och resten åker ut .Jag har ju varit och handlat blommor till balkongen. Vill ju också plantera kryddväxter, gräslök, persilja och dill som inte fanns. Någon tipsade om att man kan köpa de som finns i en vanlig mataffär och plantera. Är det någon som gjort det, fungerade det?
Rensa fram varje frö och känn att dom är hårda, du ska kunna sticka ner fröet i jorden.Hur sparar man bäst tagetesfrön?
Sparade mängder med tagetsfrön förra året De har legat i en luftig låda i tvättstugan ca 15 grader därnere
Sått massvis med frön både kallt och varmt men grobarheten är det dåligt med
Vilket fynd!Den lökdoftande växten är identifierad!
Det är kajp. Min svåger såg ett inlägg på Facebook om exakt samma växt, där det sades att det var kajp. Stämmer nog.
Kajp blommar dock. (har för mig att du skrev att dina inte gjorde det? )Den lökdoftande växten är identifierad!
Det är kajp. Min svåger såg ett inlägg på Facebook om exakt samma växt, där det sades att det var kajp. Stämmer nog.
Brukar köra med knivhandskar när jag klipper saker med så aggressiva taggar
Vad jag har lärt mig är att dessa kan ha sjukdomar och smitta jorden tex. Samma med potatis och vitlök tex.Jag har ju varit och handlat blommor till balkongen. Vill ju också plantera kryddväxter, gräslök, persilja och dill som inte fanns. Någon tipsade om att man kan köpa de som finns i en vanlig mataffär och plantera. Är det någon som gjort det, fungerade det?
Vad jag har lärt mig är att dessa kan ha sjukdomar och smitta jorden tex. Samma med potatis och vitlök tex.
Sant så sant om man inte använder jorden igen. Jag brukar inte hälla ut balkonglådor och krukor.Till balkonglådor brukar smittorisk inte vara något att fundera så mycket på.
Nä, jag har aldrig sett den blomma. Men nu hittade vi mer utanför garaget, och de hade knopp.Kajp blommar dock. (har för mig att du skrev att dina inte gjorde det? )