Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar ha dahlior ute i kruka såhär års utan problem, så min erfarenhet säger att det inte är nödvändigt att vänta tills midsommar. Jag tar bara in dem om det riskerar att bli flera minusgrader eller frost på natten, för det klarar de inte.
Även här lockade regnet fram mördarsniglarna. De hade den goda smaken att samlas vid komposten för att festa på nyklippt gräs vilket gjorde mitt arbete med giljotinen (spaden) enkelt. Men fy, inbillade mig naivt nog att vi inte hade så många efter att ha sett typ en förra sommarenVi fick en rejäl skvätt regn igår, välbehövligt! Imorse tog jag en dekapiteringsrunda med spaden mot mördarsniglarna, hittade nog 50 stycken De flesta små men några större. Får nog bli morgonrundor hela den här veckan..
Bor i Luleå, så minus blir det varje natt denna vecka och det är normalt.
Jordgubbar är tuffa, borde inte vara ett problemFrost nu på morgonen va ner på 3 minus inatt, la filtar över de som gick. Tyvärr glömde jag jordgubbslandet. Vi får se hur de går
Frost nu på morgonen va ner på 3 minus inatt, la filtar över de som gick. Tyvärr glömde jag jordgubbslandet. Vi får se hur de går
På tal om dahliaknölar.. jag har några st på väckning i plastpåsar. Hälften kom upp för två, tre veckor sedan, medan andra hälften lyser med sin frånvaro. Ser att de har rötter, men inget grönt tittar upp. Är det kört eller är de bara supersega?Mina fådda dahliaknölar, som såg allt annat än lovande ut när jag stoppade dom i påsar med jord, dom LEVER
Det har kommit upp lite grönt nu! Och man ser faktiskt rötterna i påsen
Tänkte mer för värmen och frostrisken.
Det brukar bara vara att ta en valfri frisk gren, ta bort lite energikrävande blad och sen stoppa i marken - dom är värre än ogräsÄr det någon som provat att 'föröka' hägg? Jag har hägg på mina marker men skulle vilja ha en närmare huset, för de är så vackra och doftar ljuvligt när de blommar.
Kan man ta sticklingar till exempel?
Jippi!Det brukar bara vara att ta en valfri frisk gren, ta bort lite energikrävande blad och sen stoppa i marken - dom är värre än ogräs
Vill tillägga att det är nästan lika lätt med de flesta buskar/buskträd, jag har gjort det med syrén, schersmin, forsythia och vinbär. Jag tycker att det är kul att testaJippi!