Träckprov i kylen?

Nallen

Trådstartare
Om jag tar ett träckprov nu i kväll och lägger i kylen, kan jag posta det imorgon? Det kommer i så fall inte fram till labbet förräns på torsdag. Förstörs provet på något sätt?

Sv: Träckprov i kylen?

Tvärtom är jag övertygad om att du saktar ner "mognadsförloppet" genom att kyla ner det först.

Tänk bara på att det LUKTAR! :D

Jag hade mina prover i dubbla plastpåsar och så låg påsarna i en hink med lock, men det luktade ändå. Flera lager plastkassar är säkrare, men det blir ett ganska stort paket... ;)

Tänk bara på att det LUKTAR! :D

Jag hade mina prover i dubbla plastpåsar och så låg påsarna i en hink med lock, men det luktade ändå. Flera lager plastkassar är säkrare, men det blir ett ganska stort paket... ;)

Man kan packetera klart, det luktar inte särskillt när det är färskt och kylt. Värre om det legat i påse i värme länge... stackars posten!

Jag undrar om de vet vad de där små lådorna och alla tunga, vadderade kuvert innnehåller? :D

Knapplån

Skickade mina prover till en kompis som pluggar till vet, hon skulle kolla de på skolan.
Jag dubbelkollade adressen noga, för man åker nog dit på trakasserier av något slag om de kommer fel...

Haha :rofl:, det där var kul :rofl:..........

Hehe jaa. Om det är nån "ny" som jobbar o så ger man sånt paket till den och säger att det är bajs i, så blir de helt förskräckta och bara släpper det haha!

Däremot är det ett hiiiimla gnäll när man får de där analys-paketen.. för dom tycker dom tydligen luktar såååå äckligt :confused: :D

Liknande trådar

Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: igbest
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur