Seabaz

Trådstartare
Kan man beställa western TR från internet eller endast via klubb?

Det jag vill vet är detta:

Jag är medlem i en ridklubb, en ridskola (ej western).
För att få tävla D-tävling (western) så behövs ju inget medlemsskap i någon klubb.

MEN vill jag tävla C, kan jag tävla för min ridklubb då? RNR eller måste klubben vara ansluten till WRAS (heter det så?)

KAN jag då vara medlem i både en klubb där jag kan tävla dressyr/hopp och en annan klubb för att få tävla western på högre nivå än D?

Sv: Tr

Hejsan!

Själv har jag i flera år tävlat hoppning på mitt halvblod och western på min quarter.
Din vanliga ridklubb kan inte ansluta sig till WRAS utan ska du tävla på högre nivå än D-tävling så måste du vara medlem i en westernklubb som är ansluten.

Det har aldrig varit något bekymmer för mig att tävla för två klubbar. Så länge som de inte går under samma förbund så är det nog inga problem.

Angående Regelboken, så beställer du den enklast via en westernförening. Förteckning över föreningar finns på www.wras.nu

Lycka till med tävlandet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 950
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: Edla
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 720
Senast: Cambrie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 369
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka