- Svar: 54
- Visningar: 3 131
Nästa år, 2021, kommer nya TR, både det gemensamma och grenspecifika. TR 2021 kommer att publiceras allteftersom de färdiga tillsammans med en text med de viktigaste ändringarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både och. Är man iväg och tävlar helt själv kan man behöva att kolla telefonen. Men det är såklart rimligt att stå till. Dock är en del hästar svåra att ha helt stilla på tävlingsplats och skittar hellre.Tycker nog bäst om denna
"förbud mot att använda mobilen när hästen rör sig"
Blir lite knepigt om man rider distans och vill ringa sina groomar med andra ord... Inte helt genomtänkt gissar jag.Tycker nog bäst om denna
"förbud mot att använda mobilen när hästen rör sig"
Man får väl ha headset?Blir lite knepigt om man rider distans och vill ringa sina groomar med andra ord... Inte helt genomtänkt gissar jag.
Saftig ökning på summan för att lämna in en protest Har folk okynnesanmält så mkt?
Var inte distans undantaget? Jag kan ha fattat fel men tror det?Blir lite knepigt om man rider distans och vill ringa sina groomar med andra ord... Inte helt genomtänkt gissar jag.
Läste igen nu och regeln gäller inte distanstävlingVar inte distans undantaget? Jag kan ha fattat fel men tror det?
Vad skönt!Läste igen nu och regeln gäller inte distanstävling
Nu har jag inte läst på men kan det vara på samma sätt som förut att om protesten får gehör så lämnas pengarna tillbaka?
Jag håller definitivt på med mobilen om jag är på tävling själv för att ha koll på startlistan.Men vem rider och håller på med mobilen samtidigt på en tävlingsplats?
Saftig ökning på summan för att lämna in en protest Har folk okynnesanmält så mkt?
Nu fick man ju använda telefonen i distans ändå, men de flesta försöker nog stå still så lite som det bara är möjligt eftersom det sänker hastigheten väldigt mycket. Och ska man ringa någon, skriva ett sms eller liknande så måste man ju ändå ta fram telefonen i själva uppringningen.Man får väl ha headset?
Det är bara om man håller telefonen i handen som hästen måste stå still.
Jag håller definitivt på med mobilen om jag är på tävling själv för att ha koll på startlistan.
Jag har absolut skrittat samtidigt, ja. På tävlingsplats har många hästar lättare att skritta avslappnat än att stå helt stilla. Dock har jag alltid sett till att situationen har tillåtit det, dvs så att jag aldrig har stört eller varit i vägen för någon annan.Men du rider väl inte runt samtidigt som du tittar i mobilen?
Tyvärr har inte alltid dessa funktionärer någon som helst koll alla gånger. Ofta är det yngre tjejer som är tvingade att vara funktionärer och inte vet alls hur det fungerar.Förr i världen brukade man väl fråga ev. personal på framridningen, framhoppningen om de inte själva meddelade när det var dags för start?
Ja, det var ett tag sedan jag var på tävling så jag vet inte riktigt om saker har förändrats?
Jag tycker den är bra. Har i vårt närområde ett barn som gjort 10-12 starter om dagen. I slutet av dagen med en trött unge som antingen ramlar av eller gråter och blir arg på sina ponnyer av ren trötthet som resultat.Jag ogillar begränsningen i antal starter per dag för barn upp till 12 år.
och jag känner tvärtom, bra man begränsar hur mycket mindre barn startar på en dagJag ogillar begränsningen i antal starter per dag för barn upp till 12 år.