Sv: Tr 2009
Que det var det dummaste jag hört!
en fälttävlanshäst kan gå en hel 2* tävling (motsv msvA) med tre grenar på samma dag, men en dressyrhäst ska inte få gå två klasser
Hur kul är det tex att debutera en högre klass om man har en häst som lätt blir spänd och man inte får rida en förklass...
Nu har jag inte ridit LA just den här hösten, men det året jag var som mest i farten på den nivån så fanns det ett antal lokala LA6 i sthlmFast relativt vanligt är det väl inte med LA:5 och LA:6 på lokal tävling? Så vitt jag vet har bara en klubb haft en lokal LA:6 den här hösten.. Däremot tycker jag att det redan nu kryllar av LA:3 och LA:4, typ var och varannan klubb har en LB:3 som första klass och sen LA:3/LA:4..
Har även hört av en som är med och skriver TR att det nog ska införas kvalificeringssystem till MSVA och även att man bara får rida 1 klass/dag om man rider MSVA eller högre.. Men det får vi nog se.. Dock troligare att det isåfall kommer med 2010 tror jag.
Que det var det dummaste jag hört!
en fälttävlanshäst kan gå en hel 2* tävling (motsv msvA) med tre grenar på samma dag, men en dressyrhäst ska inte få gå två klasser
Hur kul är det tex att debutera en högre klass om man har en häst som lätt blir spänd och man inte får rida en förklass...