MissFideli

Trådstartare
Hur mycket kan man lita på sådana? Här går det lite segt nu, har ComHem 8 mbit och enligt www.bredbandskollen.se så har jag 0,09 ut och 0,72 in.

Kan det stämma? Så jag vet om jag har nått att komma med när jag ringer ComHem imorgon om det inte blivit bättre då.

Verkar även tappa kontakten ofta, får säkerligen 10-20 gånger/dag "Sidan kan ej visas" och det är olika sidor och vid dessa iofs korta men störande tillfällen går det inte att koppla upp mot mailservern heller, så det beror inte på sidorna jag besöker.

Senast ändrad:
Sv: TPTest?

Hur mycket kan man lita på sådana? Här går det lite segt nu, har ComHem 8 mbit och enligt www.bredbandskollen.se så har jag 0,09 ut och 0,72 in.

Kan det stämma? Så jag vet om jag har nått att komma med när jag ringer ComHem imorgon om det inte blivit bättre då.

Verkar även tappa kontakten ofta, får säkerligen 10-20 gånger/dag "Sidan kan ej visas" och det är olika sidor och vid dessa iofs korta men störande tillfällen går det inte att koppla upp mot mailservern heller, så det beror inte på sidorna jag besöker.

Hemma går det riktigt segt ibland... :angel:

Hur mycket kan man lita på sådana?
Som tillägg till Zagas viktiga fråga; om TPTest-resultaten är skapade, och driftstörningarna upplevda, med trådlös uppkoppling så gör om dem med kabel direkt till routern. (Även kabelansluten påverkar routern kapaciteten en liten aning, men det är så litet så det är i praktiken försumbart jämfört med hur mycket den trådlösa överföringen kan påverka.)

Hmmm... jag har hört att längden på nätverkssladden kan ha med det att göra.. jag blev utskrattad för min 7 meters kabel och fick frågan om mitt bredband verkligen är så stabilt som jag påstår och ja det är det.

Mitt bredband är t.o.m lite snabbare än det borde:laugh:

Har man en onödigt lång sladd som ligger utspridd över halva golvet finns alltid risken att man kör över den med tunga saker och därmed skadar den, men annars är det struntprat. Max-längden på en tp-kabel är 100 m så dina 7 m är rätt lugnt.

Hmmm... jag har hört att längden på nätverkssladden kan ha med det att göra.. jag blev utskrattad för min 7 meters kabel och fick frågan om mitt bredband verkligen är så stabilt som jag påstår och ja det är det.

Mitt bredband är t.o.m lite snabbare än det borde:laugh:

Nätverkskabeln må väl vara hänt; det var kabeln mellan modemet och jacket jag garvade åt, och så fan heller att den bara är sju meter! :rofl: ;)

Den kabeln? Då får man upp på hundratals meter (eller kilometer, beroende på vad exakt vi pratar om) innan det påverkar.

Jag snackar om rj11:an mellan hennes förstajack och modemet, som dessutom ligger över hela golvet. ;) Dessutom tror jag att kabeln mellan slitsluckan och hennes lägenhet måste vara tämlingen ny eller åtminstone väldigt oskadd, för kopparsnöret mellan fastigheten och stationen är även det så pass långt att hon inte borde få ut så bra hastighet som hon har. She's a lucky bastard, helt enkelt.

(Misstänker dock att de mätvärden på kopparledningarna vi får inte stämmer så jädra bra i den här kommunen, folk i min fastighet har också mycket högre hastigheter än vad de borde kunna ha.)

Sitter du här och avslöjar att jag har kabel över hela golvet? vavavava? Den är inte längre än 7 meter..*tjurar*

Att jag har bra hastighet beror helt och hållet på att jag är bäst:D

0.09 mbit är ungefär dubbelt emot ett gammalt 56k modem, det är enormt uruselt och dubör ringa supporten snarast för att be dem hjälpa dig diagnosticera vad som är fel.

0.09 mbit är ungefär dubbelt emot ett gammalt 56k modem, det är enormt uruselt och dubör ringa supporten snarast för att be dem hjälpa dig diagnosticera vad som är fel.

Gjorde om testet precis innan jag skulle ringa och då hade det ökat på igen. Så det måste ha varit nått tillfälligt.
Nu har jag 7,85 in och 0,98 ut vilket jag gissar är bra?

det är vad du borde ha, istortsett. diff på under 5 procent iaf. :) bättre än vad jag har med tv:n på iaf :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka