Totilas glänste i årsdebuten

Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Magi?
10% lägre säger väl allt.

Det ser bara fint ut- inget mer.
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Nej det var i küren han fick 93,2%, i "vanlig" klass (haha heter det något speciellt när det är vanlig GP?) hade han väl 84-85% någonting med Gaal har jag för mig.
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Jag har en helt annan fråga:

Har Totilas alltid varit så trång i bak? Att han inte sparkar av sig kotan
med vänster bak tycker jag är halvt otroligt.
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Magi?
10% lägre säger väl allt.

Det ser bara fint ut- inget mer.

Men hallå!!! Det är väl en otrolig förbättring trots allt?

Han rider mycket mera följsamt och med hästen än förrut, handen måste bli ännu bättre, gå mer framåt som EG:s men faktum är att Totilas nog "lärde upp" även EG i att bli en så finstämd ryttare, tycker inte han red lika bra innan, faktiskt, men nu gör han det även på andra hästar. :love:

Tror ni man byter häst och sen hux flux nåt år senare är man uppe i 93% ? :eek:
Vem gör det?:confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Håller med. Det är ju en stor förbättring och EG har betydligt mer erfarenhet (och känsla, men känsla kan ju faktiskt också bli bättre med erfarenhet). Det kommer aldrig se exakt likadant ut heller även om MR så skulle komma upp i samma procent, eftersom det är olika ryttare med olika stilar. Ingen rider exakt likadant som någon annan.

Tycker iaf det är jättehärligt att Totilas glädje börjar synas igen och att de börjar hitta varandra.
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Jättestor skillnad sedan tidigare.. Rath är mer följsam och båda ser betydligt gladare ut! Jätteroligt att se , verkligen!!!
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Kul att bägge ser mycket nöjdare ut. M sitter i drivande position hela tiden utom i passage in mot piaff och i piafferna, undrar varför han gör det egentligen när han måste märka att det inte behövs?

Om han satt med i piruett rörelsen skulle T gå bättre runt, men det verkar ju som att T vant sig vid Ms ridning nu...
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Självklart kan inte jag rida bättre själv men jag undrar varför ngn som kan rida bra gör så...
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Nej det var i küren han fick 93,2%, i "vanlig" klass (haha heter det något speciellt när det är vanlig GP?) hade han väl 84-85% någonting med Gaal har jag för mig.

De fick över 90% fem gånger, alla i kür (Grand Prix Freestyle; 92,3%, 91,8%, 90,75%, 90,14%, 90,96%).
I GP och GP Special låg de mellan 76 - 86,5% om man tittar på de resultat som finns på FEI. (Med reservation för att jag missat någon rad eller att allt inte finns med där)

Inget snack om att Gal och Totilas var ett exeptionellt ekipage, men jag blir då bara glad över att se att Rath verkar ha hittat de rätta knapparna äntligen (har inte sett videon från just den här tävlingen dock). Gal hade ju längre tid med hästen och inte alls samma press på sig från hela hästvärlden.
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

kl

Det man kanske också ska ha med i tanken är att Mattias är ganska ung än och att EG red Totilas längre än vad Mattias har haft honom.
Hur länge hade EG Totilas innan hans resultat över 90% kom?
 
Sv: Totilas glänste i årsdebuten

Jag menade inte att låta ironisk i mitt tidigare inlägg men såg att det kunde missuppfattas. Ber om ursäkt :)

Vet inte varför men hade fått för mig att Totilas var äldre.
Det jag tänkte på är att det tar tid att lära sig en ny häst som blivit skolad av någon annan som kanske har en helt annorlunda ridstil än en själv.

Med det sagt så tyckte jag alltid att det var något speciellt att se EG och Totilas och hoppas att få se att MAR hittar rätt med Totilas han med för vad man än må tycka så är det ju så att han kommer rida hästen nu...
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han har varit borta från dressyrbanorna i ett år men i helgen gjorde han comeback. Det var det formbeskedet som behövdes för att Totilas...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen gjorde Edward Gal en mycket uppmärksammad start med hingsten Glock's Zonik i 's-Hertogenbosch. Ekipaget vann hingstklassen i...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vägen till VM ligger vidöppen för Matthias Alexander Rath och Totilas efter helgens insats i CDI5*-meetinget i Perl-Borg. Det var...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tysklands Matthias Alexander Rath och Totilas har tagit ett jättekliv på världsrankningen när juli månad är klar. Charlotte Dujardin är...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp