Total förvirring om licenser och kort?!

Aliche

Trådstartare
Hejsan jaha ja då ska man ställa ännu en mer eller mindre knasig fråga men jag har aldrig tävlat utanför blåbärstävlingar så nu skulle jag uppskatta om någon vänlig själ kunde reda ut begreppen åt mej :)

*Vid vilka tävlingar behöver man licens?
*Vad för licenser behöver man som ryttare?
*Vad behöver man för licens till sin häst?
*Förstår att för att få tävlafälttävlan behöver man mer än Grönt Kort?
*Vart skaffar man diverse licenser och är det ngot prov för något av dom förutom gröna kortet?

Undrar också om nån vet hur man gör om ens Grönt Kort har blitt stulet (som mitt har) har dessutom flyttat och ska då förmodligen tävla för en annan klubb..nån som vet hur man gör?
:confused:

Sv: Total förvirring om licenser och kort?!

Jag är inte jättebäst på detta men jag kan iallafall försöka, rätta mig gärna om jag har fel :D

*Vid vilka tävlingar behöver man licens?
Du behöver licens från och med Lokaltävlingar och uppåt. (regional,nationell)

*Vad för licenser behöver man som ryttare?
Ska du tävla en lokal tävling behöver du lokallicens, regional-regionallicens osv.

*Vad behöver man för licens till sin häst?
Ingen licens på lokaltävling, men behöver det på regional nivå.

*Förstår att för att få tävlafälttävlan behöver man mer än Grönt Kort?
Licens och ett fälttävlanskort.

*Vart skaffar man diverse licenser och är det ngot prov för något av dom förutom gröna kortet?
Prata med din ridklubb så hjälper dom dig.

Undrar också om nån vet hur man gör om ens Grönt Kort har blitt stulet (som mitt har) har dessutom flyttat och ska då förmodligen tävla för en annan klubb..nån som vet hur man gör?
Ring till Svenska ridsportförbundet så hjälper dom dig.

Glöm bara inte att hästen måste vara vaccinerad och att du alltid måste visa vaccinationsintyget på tävlingarna.
Du måste också vara medlem i en ridklubb...

Hoppas att du fick lite klarhet i detta.
Lycka till!

Sv: Total förvirring om licenser och kort?!

Jo nu tändes det en liten lampa ovanför huvvet *hihi*

Kändes som det var en miljon grejjer man måste komma ihåg men så farligt mycket var det ju inte :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Tävling Nu har jag via tdb anmält mig till en "Pay & Jump hoppträning för alla Klubb tävling i Hoppning ridhäst" via tdb. Då behöver väl varken...
Svar
2
· Visningar
1 370
Senast: Dorinda
·
Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka