Torrshampo/snabbrengöring

L

Lozzan

Det finns säkert inte något torrshampo som är superbra men det kan vara bra om man inte hinner eller kan duscha sin häst. Ioförsig har jag dusch i stallet men på vintern är det så kallt.

Någon som vet något bra?

Sv: Torrshampo/snabbrengöring

fanns ett jättebra skimmelshampo som funkade super, bara att spraya och sen torka av med handduk, men jag har inte hittat det igen och sen så sviker minnet just nu och namnet är bortfluget... Annars tycker jag överlag att skimmelshampon funkar bättre än vanliga för att verkligen få det rent.

Sv: Torrshampo/snabbrengöring

Fast skimmelschampon passar bäst på skimmlar. Jag sprayade skimmelschampo på min svarta häst, och smutsen försvann förvisso. Dessvärre gjorde även färgen det och hon blev mörkbrun. :eek: Så det är inte att rekommendera på mörka hästar åtmintone. ;)

Jag har en liten flaska med roll-on kula med snabbrengöring som funkar hyfsat. Den heter Equi-någonting. Kommer nog på namnet senare.

Liknande trådar

Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
995
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Kattbilder #10
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka