Torra tassar

blizz

Trådstartare
Hej! Min unghund har torra trampdynor, vad brukar ni göra åt det? Salva, andra tips?

Linfröolja i riklig mängd på tassarna - så riklig att han slickar i sig massor också (det smakar blä men Monster tycker det är gooooooodis!) och får en långsiktig effekt förutom den yttre smörjningen. Finns inget som hållit tassarna så mjuka och smidiga som detta, alla salvor och klet jag försökt med har inte ens kommit i närheten. :up:

Kallpressad ekologisk linfröolja varje dag. En matsked till en mellanstor hund. Du får 250 ml för 29 kr i flera nätbutiker, men det finns i vanliga livsmedelsaffärer också. Öppnad flaska förvaras i kylskåp i max 2 mån. Linfröolja slår alla fiskoljor vi använt. Finare päls och mjuka trampdynor.

Olja i maten ger jag numera (kokosolja) . Har smörjt med försvarets hudsalva tidigare. Funkade väl egentligen men ofta slickade han mest i sig.

Jag ser först och främst till att ge riktigt bra mat till hunden. Sedan skvätter jag på lite fiskolja någon gång ibland, och vi försöker undvika att gå allt för mycket på asfalt. (Vi bor i förort till Sthlm, så det är asfalt precis överallt om vi inte medvetet går på andra ställen...)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
562
Hundhälsa Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar. Smörjer med manukkahonung och har tratt...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur