Torra mungipor?

B

becaan

Vad är det för salva man tar om hästen har torra mungipor?? E det Helosan??:bow:

Sv: Torra mungipor?

Man kan ta Helosan men jag föredrar Idomin, det håller bättre och är "fastare" i konsistensen. :)

kl

Jag brukar ta Prob Supercreme, funkar jättebra!
Mjukt redan efter en smörjning. :bow:

Andra gånger har jag tagit AVS-14, 4-ESS, helosan, idomin etc men prob funkar överlägset bäst, är aloe vera i den också.

Veredus har en produkt som heter Neo-Derma som tydligen skall vara super på torra mungipor. En bekant köpte en sån för att hon hört talas om den och trodde väl inte så mycket, på tre dagar vart hennes häst såriga mungipor helt bra igen! Dyr salva, men dryg och kan användas till mer än munnen på hästen.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 794
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka