C

Clintan

Skrev i en tidigare tråd att min son, nu 7 v, hade plitor. De är nu borta och var som någon/några skrev troligtvis hormonplitor. Nu är det så att han i stället fått extrem torr hud, framförallt i nacken, på öronen, runt öronen och på ena kinden. Har provat smörja med babylotion, babyolja osv. Inget verkar hjälpa. Tips? Han är även väldigt torr på huvudet, men antar att detta är skorv. Enligt en sköterska skulle jag sluta med alla mjölkprodukter för att det skulle försvinna och enligt en annan så hade det ingen betydelse. Någon som har tips mot detta också? Vi har tyvärr ingen BVC under sommaren utan bara en person som ska väga de närmaste två veckorna och sedan stängs vårdcentralen och vi är hänvisade till en vårdcentral några mil bort i en annan kommun. Känns som man bara vänder sig dit i nödfall, så tänkte höra med er här på Buke istället om tips mot torr hud och skorv.
 
Sv: Torr hud

Bada i vatten med barnolja, skorven på huvudet har alla bebisar så det är inget att bry sig om, varken med mat eller tvätt.
Det är inte så att det är skorv alltihopa, alltså även det som du upplever som torr hud?
Lindrig skorv blir ju mer som flagor.
 
Sv: Torr hud

Tänker oxå att det är lite flagor ditt barn har. Vilket nästan alla "nyfödda" har mer eller mindre.
Min son flagnade på händer och fötter.
Men detta försvinner av sig själv ofta.
Försök att inte smörja för mycket utan låt bebisens hud själv ställa insin naturliga fuktighet...
 

Liknande trådar

Småbarn Vi ska åka till Thailand i november enligt svärfars önskan (han fyller 70). Dottern är då två månader från att fylla 3. Jag känner mig...
2
Svar
24
· Visningar
3 692
Senast: clusia
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
39 916
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 349
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Hej. Min tremånaders son har fått torr och röd hud. det började rätt tidigt med att han fick hormonplitor och sen blev huden...
Svar
5
· Visningar
9 275
Senast: stizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp