Sv: Topdog
Precis, han vägrade ta till sig saker som instruktören sa. Och såna dumheter som att ta ifrån hunden maten efter att han sagt "varsågod" är ju bara så urbota korkat så jag blir mörkrädd! Och att sedan hävda att det är så vildhundar gör...! Ja, valparna äter först, sedan alfaparet och när de är KLARA får flocken äta. De går ju inte dit igen och snor tillbaka maten när de väl gått därifrån... Om ett alfapar gjorde så mot sin flock varje dag, hur harmonisk tror han att en sån flock skulle vara?
Jag tycker så oerhört synd om både Maja och Jörgen - hunden för att hon söker och söker och söker kontakt och uppskattning men inte får det, och husse för att han verkligen inte förstår att han behandlar sin hund som skit. Den dagen han faktiskt förstår det, vilket jag hoppas att han kommer göra någon gång, då kommer han nog gråta en rätt ordentligt skvätt...
Personligen förstår jag inte varför han sökte till programmet överhuvudtaget. Han måste ju insett hur fel ute han var när han stod i kön till audition och såg alla utsmyckade, påklädda väskhundar, menar jag. Eller är karln lika blind mot omvärlden som han är mot sin hunduppfostran...?