Sv: Topdog

Ja tack och lov! Jag fattar inte varför han överhuvudtaget var där när han ändå vägrar göra som dom säger.:confused: Och allt så som freestyle, lek, beröm, glädje mm.........skapar "stress" i hans hund.:eek: ...SUCK....

Ja tack o lov! Jobbigare människa får man ju leta efter....

Hur kunde han vara kvar så länge när han uppenbarligen inte hade något alls där att göra.:confused: korkad karl

Han fick naturligtvis vara kvar för programmets skull! Alla såpaprogram bygger på att knäppa personer tas in.

Nu har jag inte sett nått program (har inte trean :( ) Men är jörgen han med nån jakthund som bl.a. tog ifrån sin hund matskålen när den åt m.m... Han låter ju inte, efter allt jag hört, riktigt sund i sin relation med sin hund... :crazy:

Men det jag skulle säga var att skulle det inte varit bra om han fått vara kvar för att lära sig?? Nu har jag som sagt inte sett nått, så jag vet itne vad dom lär ut i topdog.

Benso skrev:
Men det jag skulle säga var att skulle det inte varit bra om han fått vara kvar för att lära sig?? Nu har jag som sagt inte sett nått, så jag vet itne vad dom lär ut i topdog.
Grejen var att han inte riktigt ville lära sig....

Vad gjorde han eg med sin hund? Jag såg inte inte dom första tre avsnitten.. Btw så hejar jag på den utlänske killen med sin jättefina pitbull eller vad det nu är... Ett föredöme för rasen!!:bow:

Precis, han vägrade ta till sig saker som instruktören sa. Och såna dumheter som att ta ifrån hunden maten efter att han sagt "varsågod" är ju bara så urbota korkat så jag blir mörkrädd! Och att sedan hävda att det är så vildhundar gör...! Ja, valparna äter först, sedan alfaparet och när de är KLARA får flocken äta. De går ju inte dit igen och snor tillbaka maten när de väl gått därifrån... Om ett alfapar gjorde så mot sin flock varje dag, hur harmonisk tror han att en sån flock skulle vara?

Jag tycker så oerhört synd om både Maja och Jörgen - hunden för att hon söker och söker och söker kontakt och uppskattning men inte får det, och husse för att han verkligen inte förstår att han behandlar sin hund som skit. Den dagen han faktiskt förstår det, vilket jag hoppas att han kommer göra någon gång, då kommer han nog gråta en rätt ordentligt skvätt...

Personligen förstår jag inte varför han sökte till programmet överhuvudtaget. Han måste ju insett hur fel ute han var när han stod i kön till audition och såg alla utsmyckade, påklädda väskhundar, menar jag. Eller är karln lika blind mot omvärlden som han är mot sin hunduppfostran...?

Fast nog får du väl hålla med om att det är ägaren till Gismo som är duktigast? Domarna diskuterar ju honom varje vecka och tycker att ägaren är bra, men inte hunden... Men ja, han är en fin och lugn hund! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Rugge
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar