Top 10 Guilty Pleasure Songs

På min skämslista finns
- Gyllene tider
- Arvingarna - Eloise
- Balladen om den kaxiga myran
- Kjell Höglund

Annars är jag allätare med förkärlek till 80-talssynth och skäms inte för så mycket :)

Alltså, jag sitter såhär för många av låtarna :confused: Och förstår inte alls det pinsamma i att gilla dem (boten Anna undantagen :D)

Men jag antar att det beror på hur en identifierar sig och vilken relation en har till låtarna (samt vilka en umgås med).

Jag kan villigt erkänna att jag skäms för t.ex Ulf Lundell för att han är ett sånt gubbslem :devil: Och kanske ibte så mycket musiken i sig. Annars är det mesta egentligen låtar som är väldigt förknippade med typ min barndom/ungdom och som jag "borde" växt ifrån sett till vad jag lyssnar på nu snarare än att det är genuint dåliga låtar. :)

Några av låtarna blir dessutom pinsamma att lyssna på i vissa sammanhang för att jag 1.känner mig gammal när ingen hört talas om den 2. Umgås med folk/är sambo med någon som är extremt "svår" i sin musik och som är lite av en snobb. Då är det inte helt enkelt att dra igång Karma Karmelion på högsta volym direkt :D

Jag har en skäms-playlist i mitt MusicBee och i den hittar man riktiga kvalitetslåtar såsom:

Nickelback - Burn it to the ground
The Pussycat Dolls - Buttons
Psy - Gentleman
Darin - Astrologen
50 Cent - In da club
Avril Lavigne - Girlfriend
Takida - Curly Sue
Fergie - London Bridge
Arvingarna - Eloise
Taylor Swift - Blank Space
Fronda - Rullar Fram
Britney Spears - Boys
Tokio Hotel - Monsoon
Sean Paul - Get Busy
Ricky Martin - She Bangs

Samt en del med Rihanna, Robbie Williams, The Offspring, Beyoncé och från diverse Eurovision Song Contest-finaler. Och typ alla Five- och Backstreet Boys-låtar. Jag älskade BSB högt som 8-åring och Five när jag var i 10-årsåldern och innerst inne består nog kärleken än idag.

Och ja, jag kan alla texter till alla nämnda låtar och när jag är utom hörhåll för folk sjunger jag dem gärna högt, med vevande rörelser, danssteg och stor inlevelse.
Det kommer inte stå med på något CV, om man säger så.

Är Nickelback och Takida skämmigt?? :confused:

Tycker du att den där är det minsta skämmig måste jag nog leta upp dig och klå upp dig! :eek: (synthare - javisst!)
Hur är det med Cash version? (Vi brukade reta vårt Depach-fan med den)

PS när jag ser Paddingtons namn tänker jag på en egen gps - Toy Dolls Rupert the Bear :o

Är Nickelback och Takida skämmigt?? :confused:
Nickelback är objektivt sett det absolut skämmigaste i världen. Takida är möjligen lite mindre skämmiga, fast det säger inte så mycket i sammanhanget. :angel:

(Men ja, Nickelback är inte direkt kända och omskrivna som ett objektivt sett bra band någonstans.)

För övrigt: Vad i hela världen gör Depeche och Pet Shop Boys i den här tråden?!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka