Top 10 Guilty Pleasure Songs

Just ja, Europe var ju så hemska på 80-talet (tack Sievert!)... vilket betyder att jag var den enda i min klass på mellanstadiet som fick höra denna live på Lugnet :rofl: :p

Alltså, jag har alltid gillat den här låten lite, men nu när jag sett videon hamnar den verkligen på skäms-listan :o
För övrigt har jag nog dessa där också:
Aqua - barbie girl
Shaggy - mambo #5
Los del Rio - Macarena (jag kör dansen... och sjunger :o)
Byz - karatefylla
Britney Spears - Toxic
Cascada - everytime we touch
Markoolio - sommar och sol
Basshunter - boten anna
Valfri låt med Björn Rosenström (han är ju bra svängig :p)
Gyllene Tider - sommartider och flickorna på tv 2

Är dom jag kommer på nu :p

Jag identifierar mig som hårdrockare så det jag inför mig själv skäms mest över att jag gillar är somliga hip hop-låtar. Som t ex

Men riktigt skämsmusik, sådant som jag diggar men på min höjd sätter igång "ironiskt" (:angel:) om någon annan hör, är mer i den här stilen:
(Att jag erkänner den sista är helt och hållet resultatet av två glas vin. :o)

En annan skämslåt som är extra extra skämmig eftersom den är ny och jag inte kan skylla på ung-o-dum/nostalgi eller så:

Vet inte vilket som är pinsammast, att jag tycker att låten är catchy eller att jag går igång på videon? :o

Min sambo skäms för att han tycker om All about that bass. På grund av det ruttna budskapet, men han kan inte låta bli att sjunga på den bedrövliga sången. Haha.

Jag har väl någon sång med Eminem i någon spellista som jag inte stoltserar med. :p

En annan skämslåt som är extra extra skämmig eftersom den är ny och jag inte kan skylla på ung-o-dum/nostalgi eller så:

Vet inte vilket som är pinsammast, att jag tycker att låten är catchy eller att jag går igång på videon? :o
Alltså, shit, jag har inte sett videon tidigare (tycker inte låten är så bra, dom kunde ha speedat upp tempot lite) men hört talas om den, men herremin*piiiip* vilken rumpa :eek: dags att börja träna sin egen så man vågar gunga på den kanske? :D

Intressant tråd men anser ingen nämnd låt vara speciellt skämmig... Jag gillar 90-tal och har inga problem med lite BSB, Aqua, Savage garden eller första favoriten Nordman. Lite Eurovision eller Fame Factory kan vara grejen liksom ;) Däremot kan jag snöa in på helt meningslösa låtar... går runt och trallar i flera dagar så tänkte se om jag kommer på några av dom. Ursäkta för stora bokstäver, kopierar titlar.

Gina G - Ooh aah... just a little bit
Dj Cammy - CUPPYCAKE
Basshunter - Now You're Gone ( boten Anna i engelsk version)
Shii's Song (den där tecknade videon med katt i en låda)
Caramell - Caramelldansen ( både svensk och engelsk version)
Miley Cyrus - Can't Be Tamed ( videon ohjehs!)
Dj Carlee- Tell Me who you are
Peaches- Rosa Helikopter
Air Supply - Making Love out of nothing at all
Paul Simon - You Can Call Me Al

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar