tonårsböcker

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kelda

Har letat och letat efter en tråd som fanns för inte så länge sedan om tips på böcker för tonåringar. Kan inte hitta tråden. kan någon tipsa mig om bra böcker?
 
Sv: tonårsböcker

Anita Eklund-Lykulls böcker, allihop är fantastiska! Vissa passar kske bäst för äldre tonåringar dock, som Julia Mitt i Världen, men Silverdelfinen, Café Brazil och Ängel i Grön Klänning :love:
 
Sv: tonårsböcker

John Marsdens serie om tonåringarna som bildar gerillagrupp när Australien invaderas, spännande! Tror den första heter "Dagen efter när kriget kom" ellr nåt sånt. Gillar man fantasy så tyckte min son om böckerna om Eragon. Historia och makt i Japansk stil - böckerna om klanen Otori - Över näktergalens golv m fl.
 
Sv: tonårsböcker

En tjej i 15 års åldern som inte har jättestort läsintresse, men behöver läsa enligt sin svenskalärare. Så det får inte vara för tunglästa böcker till henne.
 
Sv: tonårsböcker

Eftersom jag var 15 för bara något år sen tänkte jag tipsa lite :angel:
Systrar i jeans är underbara böcker men de kanske känns lite tjocka och långa om hon inte är så himla lässugen.
Om hon är hästintresserad finns massor, själv är jag fortfarande barnsligt förtjust i Klara-böckerna som egentligen passar bättre för yngre barn men är så mysiga att de är underbara ändå. Även min kompis (lika gammal som mig, vi blir 18 i år) älskar dem :D
Läste nyss ut en bok som jag fick från en bokklubb för flera år sedan, Adam och Alexis heter den. Vet inte om den går att få tag på i affärerna men ruskigt bra är den.

Finns verkligen MASSOR av bra böcker, men det är lättare att tipsa om du säger vad hon är intresserad av. Jag hade min värsta läsperiod för några år sedan så det är inga problem att komma på böcker att tipsa om :D
 
Sv: tonårsböcker

Katarina von Bredows böcker handlar alla (?) om tjejer i 15årsåldern och hon beskriver precis hur det är att vara där på tröskeln till vuxenlivet. Hett tips!
 
Sv: tonårsböcker

Tyckte väldigt mycket om Peter Pohl serie om Micke när jag var tonåring, tror jag läst de böckerna hur många gånger som helst.

Vill minnas att seriens böcker heter såhär:

Regnbågen har bara åtta färger
Medan regnbågen bleknar
Våga Växa
Vi kallar honom Anna

och så sist Klara papper (men den var inte bra så den kan du skita i)

Serien om Anette, Janne och egentligen allt han skrivit är bra förresten!

Javan
 
Sv: tonårsböcker

Peter Pohls underbaraste är helt klart Jag saknar dig Jag saknar dig som han skrivit med Kinna Gieth, den rymmer allt. Men som en enklare bok att börja med; har hon läst Sandor slash Ida? Borde passa perfekt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har dem eller har bläddrat i dem, vad tycker ni? Illustrationerna antar jag är vackra men är berättelserna bra? :) Funderar på...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: Miingla
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
425
Senast: Sassy
·
Småbarn När jag var barn fanns det böcker med tillhörande kasettband, där sagan lästes upp och det kom ett pling när det var dags att bläddra...
Svar
3
· Visningar
1 349
Senast: Is
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
466
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp