Tomten och hans/hennes katt

V

Vagis

I kväll, när ni ställer fram åt tomten den sedvanliga tallriken gröt med en klick smör i, glöm inte att också ställa fram lite kattmat åt tomtekatten.

Hur det hänger ihop med tomtarna och deras katter får jag väl förklara vid nåt annat tillfälle...

Just nu vill jag bara säga att skulle en kringströvande katt äta upp maten, så är det helt OK för tomten och tomtekatten.

God Jul allihopa!

Sv: Tomten och hans/hennes katt

I år käkade tomten bara upp smöret och mjölken här. Tomtekatterna får käka tillsammans med de kisar som bor här.

Här står alltid en med torrisar fylld matskål och färskt vatten bredvid i stallet och vem som vill får ta ett skrovmål.

/KT

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: Praefatio
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 171
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30