tömkörningastäm...

O

_otursbarn_

köpte tömmar på hööks igår, men var 17 är det för lädergraj som pistorlhakarna sitter i(lädergrej..??
kolla på hemsidan så fattar ni vad ja menar :smirk:

Den sättar man fast i gjorden om man vill spänna tömmarna under magen, mellan frambenen på hästen. Lite luddig förklaring, men du kanske fatta? :)

Ja undra oxå va de va, för jag fick hem mina för en vecka sen. Men e de typ så att man kan ha gramantyglar av tömmarna?

okej, komemr antagligen itne göra så.. :smirk: men sätter man den i ringen under magen ,upp genom bettringarna å sen som vanlig?? :confused:

Ja, det är säl så som de tänkt. Alla selar har ju inte ringar under magen, så då är denna extragrej bra för det.

(Jag föredrar dock själv en annan typ av tömsättning.)

okej...jo..den jag har tror jag har det :D men kommer inte ha det då jag itne tömkört han så mkt..:P sätter dom på ett annat sätt :)

Jag använder min till att hålla ihop tömmarna när man hänger upp dem för förvaring... Förstod inte helle vad den var till från början... Nu förstår jag.

/Linda

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
381
Senast: tott
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
909
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
842
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka