Tömkörning med kapson

SaraD

Trådstartare
En (kanske korkad) fråga när det gäller tömkörning med kapson:
Jag har börjat tömköra sonens ponny lite grann, för att hjälpa henne hitta formen utan att bli störd av ryttaren. Jag använder nu hennes vanliga träns, men skulle vilja använda kapsonen istället. Men jag måste vara skitkorkad för jag fattar inte hur jag ska fästa tömmarna :crazy:

Jag har en kapson liknande denna
http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/prod250/2401.jpg

och undrar VAR ska jag fästa tömmarna? I de yttre ringarna antar jag, men det känns som om de sitter så högt upp på nosryggen :confused: Det känns som om alla tömtag vare sig de kommer från inner eller ytter känns likadant för lilla damen... Men det gör det kanske inte?

hjälp....

Sv: Tömkörning med kapson

jag har tömkört min travare med kapson, och jag fäste då tömmarna i de yttre ringarna på nosjärnet.
Höger töm i höger ring och vänster töm i vänster, inga problem alls funkade mycket bättre än med bett.:)

Liknande trådar

Hästhantering Min häst har en enorm sadeltvång. Han har jättesvårt att acceptera en tömkörningsgjord,sadel går i dag bra,men antar att det är den...
2
Svar
20
· Visningar
5 985
Senast: Targa
·
Utrustning Har klurat lite på om det finns någon färdig lösning att köpa så att jag kan använda min ordinarie (ELT) sadelgjord när jag tömkör. Min...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: Dialhard
·
Hästhantering Hejsan! Hur börjar man tömköra en häst som aldrig blivit tömkörd förut? Vad ska man använda för kommandon för gas och broms? Känner en...
Svar
10
· Visningar
2 181
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Jag har en konvalescent som jag börjar sätta igång nu efter ett par månader vilotid m skada. Vi har tömkört mycket före skadan så jag...
Svar
7
· Visningar
2 409
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama