Töltträning

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare ceciliaM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 983
C

ceciliaM

Hej!
Jag är medryttare på en Islandshäst som varken kan tölt eller pass. Ägaren har aldrig heller tölttränat honom. Men jag vart lite nyfiken på att försöka. Vet dock inte hur man gör, någon som vet?!

såg din tråd under ridning också, men var snäll och lägg dem bara på ett ställe hädanefter.

roheryn har redan svarat väl. Vill fylla på med att steg ett bör vara instruktörshjälp - någon som tittar och ser era förutsättningar och dagsläge i träningen. Det FINNS ju faktiskt tregångare också, och om en häst har 4 eller fem gångarter kan ibland vara svårt att se.

Hoppas ni får en trevlig vår!

Tack för ditt svar. Det är första gången jag använder detta forum och såg först inte att det fanns en tråd som hette Islandshästar, brukar inte posta samma medelande på olika ställen.

En liten fråga bara, vem är roheryn, och vart har han svarat?

/Cecilia

Roheryn är den användare som har svarat på din tråd under ridning.

Roheryn är även Aragorns häst i Sagan om ringen trilogin, bok versionen, i filemn kallas hästen Bergo (klubben för onödigt vetande :angel:).

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 171
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31