Hej och hå!
ängtligen har det kommit upp detta inlägg som jag väntat på så länge..
musik är defenetivt mitt ämne!..
har faktiskt hjälpt en och annan med musik till dressyrpogram och naturligtvis ovalbanepogrammen med..
Techno och Trance musik brukar vara uppskattat på ovalbanan då det är lite mer fart. Det som är roligast är att hitta SIN EGNA låt!..som ingen annan har! Och det har jag gjort..
Nåväl jag ska försöka hjälpa dig Moniq med lite tips för töltpogram,lägger också till några låtar för fyrgångs och femgångspogram..
som jag gillar och tycker är bra på banan, men sen är ju smaken som baken..
så kan ju hända att du inte gillar pop techno musik! Skulle det va så att du inte vet vilka det är så kanske du kan söka på nätet och ladda ner dom där om du nu har bredband annars tar det ju år.. :smirk:
Har några som jag bara älskar
att höra på banan till ett bra ekipage i tölten! Det är DJ Mangoo - Eurodancer eller Freedom och Kosheen - Hide U
Sen har vi lite andra som är bra med!
*Dom flesta DJ Ötzi låtarna brukar höras ibland och är bra till både tölt och fyr/fem gång.
*Galaxe - Lullaby passar till tölt.
*Lasgo - Something, passar också bra till fyr/fem gång.
*Jan Wayne - Total eclipse of the heart (techno version) passar bra till tölt.
*Scooter låtar - typ Ramp!, Weekend, I need you on the floor mfl. passar till tölt.
*Gigi D´agostino - I fly with you - passar också bra till fyr/fem gångs pogrammen.
*Dj sammmy - Heaven, ganska välkänd låt på banan och passar både till tölt och fyr/fem gångs pogram
*Dj Ballon - Technorocker
*Hermes House Band - Country road (west wirginia) passar väldigt bra till fyr/fem gångs pogram om man har ökad tölt,galopp i sista momentet!
*Blümchen - Dom flesta techno låtarna Blümchen regerar på banan, riktig goo i!..
*90-tals technolåtarna som Rednex - Cotton eye joe, Mo-Do - Eins,Zwei,polizei, Corona, I don´t wanna be a star, Leila K - Electric (tölt låt) mfl dessa passar mycket bra på banan såväl till tölt som fyr/fem gångspgram!
Jaa det blev en del, har en låång lista med bra låtar..
Någon kasett känner jag inte till men om du lånar lite skivor eller bränner, laddar ner så kan du ju alltid göra det egna band, har själv gjort egna skivor med bra "gångartsmusik"!
Tjing från Gildra!